Äntligen agility

Vilket jag skrev i går så har Toss inte tränat speciellt mycket den senaste veckan pga av knutan på halsen, men då han är på bättringsvägen fick det i dag bli lite agility träning - eller närmare bestämt kontaktfältsträning.  Fick träningssällskap av Johanna & Sjöberg. Trots riktigt rusk väder var det full fart på både Tosseriet & Sjöberg. 

Nedan bildbevis från dagens träning.  Då bilderna är tagna med mobilkamera är de inte av bästa kvalitet


image3

Full koll på när Sjöberg hoppar!



image4

Kontaktfältsträning på bomen. Två tassar i marken och full fokus på bollen som ligger utanför bild!


image7

Kontaktsfältsträning på vipen. Återigen två tassar i marken och full koll på favoritbollen!

Veterinärbesök & Skogspromenad

I morse var det dags för Toss återbesök hos veterinären.  Förra veckan var knutan stor som en knuten hand men efter rimadyl och penicilin kuren så har den i princip försvunnit.  Så i dagsläget finns det ingen knuta att plocka bort. Men frågan är såklart vad som hände när rimmadyl kuren är över? Kommer knutan att åter svullna upp?  Med tanke på detta har jag ett nytt återbesök med eventuell operation om två veckor. 

Efter jobbet bestämde jag mig för att åka till Snogeholms strövområde med hundarna. Då det vid denna årstiden är en kamp mot ljuset hann jag bara hem och byta kläder sedan bar det av. Toss som inte har gjort något vettigt den senaste veckan var väldigt exalterad redan i bilen när han väl förstod att vi skulle ut på skogspromenad!  Så det bar såklart av i raskt tempo.  Efter en liten stund så svängde vi av från "bilvägen" och gick in på en lite mindre markväg.  Av erfarenhet vet jag att här gäller det att hålla hårt i kopplet då det ett tu tre kan hoppa fram ett djur framför näsan. Detta var jag vekligen glad för att jag gjorde idag. Först hoppade det fram ett rådjur framför oss och  lite längre fram så spatserade en älg över vägen......:-)  Kan ju säga att man i detta läget känner sig vääääldigt liten!! Så jag vände om och bestämde mig för att helt enkelt ta en annan väg, om än lite kortare.  Men det skulle visa sig att vägen blev väääldigt mycket kortare.  Efter att ha stött på både rådjur och älg kunde man väl inte stöta på något mer eller? Jodå en lösspringande hund var nästa hinder.  Nu hade det börjat skymma men som tur var såg jag den på håll, så jag stannade för att invänta att ägaren skulle koppla sin hund.  Men det kom ingen ägare!!!!!  Att passera en lös hund är inget man eftertraktar när man själv är ute med två hundar. Så det blev helt enkelt helt om och marsch mot bilen!!! Måste erkänna att jag känner mig lite snuvad på en skön skogspromenad.

Äntligen en blogg

Efter en hel del mailväxlingar och några  telefonsamtal med Malin är nu bloggen fixad - tack snälla Malin för all hjälp!!

Mitt första inlägg i bloggen får bli en summering av veckan som gått

I tisdags åkte jag och tränade agility med Sofia & Ragnar i Hörby. Vi byggde upp delar av agility klass 2 banan från Emmaboda förra helgen och så blev det en hel del kontaktfältsträning.  Toss var superladdad men han lyssnade i alla fall fint.  Kontaktfälten börjar verkligen sitta, känns extra skönt med tanke på allt slit de senaste veckorna!

I torsdags blev det besök hos veterinären med Toss. Sedan en längre tid tillbaka har han en knuta på halsen och tanken har varit att denna skulle plockas bort efter tävlingssäsongen. Tills för någon vecka sedan har knutan haft storlek som en pingisboll men nu har den av någon anledning växt i raketfart. Därför kände jag att det var säkrast att åka in redan nu och få knutan borttagen. Då knutan var så stor och inflammerad ville veterinären först sätta in en rimadyl- och penicillin kur och på så vis få knutan att åter dra ihop sig innan den plockas bort.  Har fått återbesöks tid på torsdag och då är tanken att det blir operation. Om jag har förstått det hela rätt så kommer man först öppna upp knutan och sätta in ett dräneringsrör som han går med någon vecka och sedan kommer knutan att opereras bort.  Mer rapporter gällande detta lär komma!

I dag (söndag)  hängde jag med Sofia & Johanna till agility tävlingen i Karlshamn. Morgonen kunde ha börjat bättre - jag lyckades försova mig!!!!!!  Vaknade när Johanna ringde och undrade vart jag var:-). Hur som helst så hann vi till Karlshamn i tid. Trots att jag inte själv kunde tävla var det ändå kul att hänga med.  Det är ju dessutom alltid lärorikt att kolla in hur andra ekipage löser banans klurigheter.  Att det sedan var en fantastiskt höstdag gjorde det inte sämre!!!!


STINA GER SIG UT I CYBERSPACE!!

image2

Detta är en blogg om oss!!

RSS 2.0