Veterinärbesök & Skogspromenad

I morse var det dags för Toss återbesök hos veterinären.  Förra veckan var knutan stor som en knuten hand men efter rimadyl och penicilin kuren så har den i princip försvunnit.  Så i dagsläget finns det ingen knuta att plocka bort. Men frågan är såklart vad som hände när rimmadyl kuren är över? Kommer knutan att åter svullna upp?  Med tanke på detta har jag ett nytt återbesök med eventuell operation om två veckor. 

Efter jobbet bestämde jag mig för att åka till Snogeholms strövområde med hundarna. Då det vid denna årstiden är en kamp mot ljuset hann jag bara hem och byta kläder sedan bar det av. Toss som inte har gjort något vettigt den senaste veckan var väldigt exalterad redan i bilen när han väl förstod att vi skulle ut på skogspromenad!  Så det bar såklart av i raskt tempo.  Efter en liten stund så svängde vi av från "bilvägen" och gick in på en lite mindre markväg.  Av erfarenhet vet jag att här gäller det att hålla hårt i kopplet då det ett tu tre kan hoppa fram ett djur framför näsan. Detta var jag vekligen glad för att jag gjorde idag. Först hoppade det fram ett rådjur framför oss och  lite längre fram så spatserade en älg över vägen......:-)  Kan ju säga att man i detta läget känner sig vääääldigt liten!! Så jag vände om och bestämde mig för att helt enkelt ta en annan väg, om än lite kortare.  Men det skulle visa sig att vägen blev väääldigt mycket kortare.  Efter att ha stött på både rådjur och älg kunde man väl inte stöta på något mer eller? Jodå en lösspringande hund var nästa hinder.  Nu hade det börjat skymma men som tur var såg jag den på håll, så jag stannade för att invänta att ägaren skulle koppla sin hund.  Men det kom ingen ägare!!!!!  Att passera en lös hund är inget man eftertraktar när man själv är ute med två hundar. Så det blev helt enkelt helt om och marsch mot bilen!!! Måste erkänna att jag känner mig lite snuvad på en skön skogspromenad.

Kommentarer
Postat av: Malin

Skönt att Toss är tossig igen, hålla tummarna för att knutan inte kommer tbx, eller isf kan plockas bort utan komplikationer! Är du säker att du var i Snogeholm & inte Ystad Djurpark?? ha ha ha ha.. Verkligen livad skogspromenix för er! Du får allt lägga in lite bilder i din blogg (psst.. du kommer ihåg knappen med "trädet" & sen bara bläddra & infoga) Kram på er! ;o)

2007-09-28 @ 00:04:40
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Malin o Oscar

Ja tyvärr blir det ju inte alltod som man tänkt sig, men snacka om naturupplevelser:)
Håller alla tummar och tassar att knutan är och förblir borta.
KRAMKRAM

2007-09-28 @ 09:33:36
URL: http://heyjoe.webblogg.se
Postat av: Emma & Henke

Hej! Gött att höra att Toss är på bättringsvägen.... Rimadyl är en fantastisk medicin ;-) du ska se att den inte kommer tillbaka!! Verkligen en spännande miljö ni promenerar i, jag vet av erfarenhet hur STORA älgar är när man kommer nära!!
Nu får vi se till at träffas snart!! Det var längesedan, om inte annat så över en lunch för om en vecka börjar jag jobbet i Malmö =)
krameli kram

2007-09-28 @ 16:24:11
URL: http://mrperfect.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0