Äntligen en blogg

Efter en hel del mailväxlingar och några  telefonsamtal med Malin är nu bloggen fixad - tack snälla Malin för all hjälp!!

Mitt första inlägg i bloggen får bli en summering av veckan som gått

I tisdags åkte jag och tränade agility med Sofia & Ragnar i Hörby. Vi byggde upp delar av agility klass 2 banan från Emmaboda förra helgen och så blev det en hel del kontaktfältsträning.  Toss var superladdad men han lyssnade i alla fall fint.  Kontaktfälten börjar verkligen sitta, känns extra skönt med tanke på allt slit de senaste veckorna!

I torsdags blev det besök hos veterinären med Toss. Sedan en längre tid tillbaka har han en knuta på halsen och tanken har varit att denna skulle plockas bort efter tävlingssäsongen. Tills för någon vecka sedan har knutan haft storlek som en pingisboll men nu har den av någon anledning växt i raketfart. Därför kände jag att det var säkrast att åka in redan nu och få knutan borttagen. Då knutan var så stor och inflammerad ville veterinären först sätta in en rimadyl- och penicillin kur och på så vis få knutan att åter dra ihop sig innan den plockas bort.  Har fått återbesöks tid på torsdag och då är tanken att det blir operation. Om jag har förstått det hela rätt så kommer man först öppna upp knutan och sätta in ett dräneringsrör som han går med någon vecka och sedan kommer knutan att opereras bort.  Mer rapporter gällande detta lär komma!

I dag (söndag)  hängde jag med Sofia & Johanna till agility tävlingen i Karlshamn. Morgonen kunde ha börjat bättre - jag lyckades försova mig!!!!!!  Vaknade när Johanna ringde och undrade vart jag var:-). Hur som helst så hann vi till Karlshamn i tid. Trots att jag inte själv kunde tävla var det ändå kul att hänga med.  Det är ju dessutom alltid lärorikt att kolla in hur andra ekipage löser banans klurigheter.  Att det sedan var en fantastiskt höstdag gjorde det inte sämre!!!!


Kommentarer
Postat av: Malin o Oscar

Vad roligt att ni oxå har hittat ut i cybervärlden.
Hoppas att allt går bra med Toss.
Kram Malin o Oscar

2007-09-23 @ 22:40:49
URL: http://heyjoe.webblogg.se
Postat av: Malin

Heja heja!! Du har gjort ditt första blogg-inlägg! Ja visst fasen är det retligt med rutan.., men bara att köra på. Håller tummar & tassar för Toss på torsdag! Keep me posted! kram på er!

2007-09-24 @ 09:32:40
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Emma & Henke

Hej!!
Tråkigt att läsa om Toss knuta =(
Kul att vi nu kan följa er på nätet eftersom att det känns som 100 år sedan vi träffades ;-)
Hoppas att vi kan ändra på det snart....
Stora kramar Emma & Henke

2007-09-24 @ 12:39:09
URL: http://mrperfect.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0