Vilovecka...

Om förra veckan var en aktiv hundvecka har denna varit en passiv.... I tisdags var jag med Kate hos Ulla för lite massage. Kate är till och från lite stel i vänster bakben och det visar sig när hon har vilat och ska igång. Är en envis sträckning som gör sig påmind då och då. Numera så får hon och Toss INTE vara lösa tillsammans, för jag misstänker att det är då som hon har skadat sig.

I fredags gick jag, Ida och hundarna på upptäcksfärd i Karups Nygård. Känner att det börjar bli tråkigt att alltid gå samma runda här hemma vid. Egentligen är det ingen runda utan man går till skogen och vänder......Har man inte vagnen med sig så finns det hur många val möjligheter som helst, så tanken var att jag skulle hitta en ny vagn vänlig runda, vilket jag gjorde. "Nya" rundan tar knapp 1 1/2 timme.

I fredags eftermiddag blev jag såååå vallningssugen så jag ringde Madde och bestämde träff. I lördags förmiddags mötte jag upp Madde och Kerstin i Sjöbo. Vilket mysig ställe...kan tänka mig att mysfaktorn är ännu högre när träden är utslagna.

Körde två pass i 25:an. Jobbade mycket på att ligg verkligen ska vara ligg. Har varit lite slarvig med det den senaste tiden. Ibland så släpper Kate fåren med blicken och tittar på mig när jag lägger henne. Så därför har jag nöjt mig med att hon stannar och har blicken mot fåren. Jag misstänker att denna "slarvighet" från min sida kan ha gjort Kate lite nonchalant?? Kate fick även driva runt fåren i 25.an, gick stundtals jättebra. Hon har en tendens att "svansa" efter fåren. Direkt när hon börjar glida lägger jag henne. Rakt fram betyder rakt fram och inget annat. Som avslutning fick Kate driva fåren ute i stora hagen, hon behöver verkligen öva på att ta tag i flocken.  Kändes som vi fick till en bra träning. Tack Madde och Kerstin för all hjälp och trevligt sällskap!

I förmiddags körde jag kontaktsfältsträning med Kate. I dag la jag fokus på min position. Tidigare har jag stannat precis där nedfarten har tagit slut och taggat henne där. Nu försöker jag springa förbi denna några steg och låta Kate stå kvar och vänta på mitt släpp kommnado, så att hon inte drar iväg på min rörelse. Tyckte att hon köpte min tanke ganska bra. Till helgen är det tävling i Varberg för Kate. Velar fram och tbax om jag ska åka.......Det är ju grymt många starter så jag lär inte vara hemma förrän sent sent på lördag kväll......

Ida har firat sin pappa idag......Hon tog med sin honom och mamma och åkte och lunchade på Olof Victors utnaför Ystad....himla mysigt ställe. Nedan en lite crazy bild på henne.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0