Varberg

Förra veckan var det sjukstuga hos fam Landén. Inget roligt alls men i helgen började iaf jag känna mig bättre. Så i lördags morse bestämde jag mig för att packa in Kate i bilen och åka till Varberg och tävla. I large var det grymt många starter så det tog sin lilla tid. Sammanfattningsvis är jag jättenöjd med dagen. Kate gjorde sitt bästa och hon var inte de minsta berörd över att tävlingen var i ridhus, hon tar det mesta med ro!

I agilityklassen blev det disk i slutet av banan då hon av någon anledning backade ur en böjd tunnel två gånger? Halva banan gick galant fram till slalom. Kate kommer rätt in men av någon anledning hoppar hon över tredje porten kan bara spekulera i varför.....Efter A.et var det en raksträcka med långhopp platten och slutligen en böjd tunnel. Såklart blev jag efter vilket ställde till det efter platten. När hon kom igenom platten såg hon helt yrvaken ut och drog inte vidare mot tunneln=träna träna drag framåt på egen hand efter platten!!!!

Hopploppet var en knepigare bana i min mening. Egentligen var det en passage med staket och linjen från platten til slalom som ställde till det resten av banan gick bra. Staket är min svaga sida som förare, jag blir oftast stillastående och har man en grön hund som inte kan läsa situationen utan behöver hjälp blir det ju inte bra. Tror det blev både vägran och rivning i denna sekvens.  Blev återigen efter vid platten och precis som i agilityklassen så söker sig inte Kate sig framåt mot nästa hinder så här missade hon slalomingången. Men när vi väl hade kommit rätt in i slalom gick resten av banan i en rasande fart. Fick möjlighet att träna bakombyte både innan långhoppet och däcket och det löste Kate fint. När hon kom i mål tog hon sin fleecefläta och drog iväg bland folk och hundar, precis som hemma, enda skillnaden är ju att här varken finns folk eller hundar i mål!!! Hon såg så glad ut lilla prinsessan.......

Nästa tävling för Kate blir i slutet av januari, så nu får vi träna på. För Toss del blir det Danmark 2-3 januari och My Dog i Göteborg 9-10 januari. Nu i veckan har vi bestält belysning till banan ska bli skönt att kunna träna även när det är mörkt. 

Innan i veckan har det blivit promenader för hundarna, men i morgon hoppas jag det blir agilityträning. Får börja med att röja upp på agilitybanan efter stormen. Bomen och a-hindret har blåst omkull och resten av hinderna ligger i en salig röra.

Sköt om er!











Kommentarer
Postat av: Madeleine

Halloj Stina ;)

Vad skönt att ni alla är friska igen <3 Vad duktig Kate var på tävlingen och visst är det en skön känsla när man är nöjd ;) Jag ska valla i helgen men vet inte riktigt var och när ännu...

Ha en toppen kväll!!

M:-)

2009-11-20 @ 18:15:21
URL: http://illern.cybersite.se
Postat av: Johanna

Kul att det gick bra och att du e nöjd :) Skulle gärna varit där och tittat på!

Fias skada har faktiskt läkt OTROLIGT bra, e som om det nästan inte har hänt ngt nu ;) Kanske passar det med träning någon dag snart?

Ha det bra, kram Johanna

2009-11-21 @ 14:01:55
URL: http://nogg.se/fejs

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0