Vall & HD röntgen

Mer än halva veckan har gått och det har inte blivit så mycket hundträning som jag hade hoppats. I måndags fömiddags, innan regnet kom, blev det iaf en promendad med hundarna och Ida. På eftermiddagen åkte jag och Ida och hälsade på mina kollegor på jobbet. Ush stämningen var inte den bästa. Företaget har den senaste tiden dragits med många uppsägningar och det sätter såklart sina spår. Hela min avdelning ska ju flyttas till Stockholm så mina kollergor slutar allteftersom de har gjort sin uppsägingstid. Nu är det bara 5 veckor kvar tills jag ska börja jobba.......urk!!! Jobba och jobba, ska iaf göra mina 3 månaders uppsägningstid....kan ju alltid fundera på VAD jag ska göra när alla mina tidigare arbetsuppgifter är flyttade till Stockholm???

Nu till något roligare.. I tisdags var jag och Jenny hos Peter och vallade. Fokuserade mycket på Kates drivningar, så vi gick fram och tbax i hagen.....Tycker det är jättesvårt, speciellt i tisdags då vi tränade på fyra får. Det här med att driva på raklinje är minsann lättare sakt än gjort. Stundtals kändes det som det var fåren som bestämde riktning inte jag.......När vi var färdigtränade tog jag och Kate in fåren i stallet....tog in och tog in...man kan säga att fåren hade rätt bra koll på vart stallet låg, men vi hjälpte dem en liten bit på traven iaf!!! Till helgen är det kurs både lördag och söndag hos AKO ska bli jättekul, det var ju ett bra tag sedan vi där.

I går var det en spännande dag, Kate blev höftröntgad på Prima Liv i Löddeköpinge. Så nu går man i väntans tider. Hoppas hoppas att hennes höfter är ok.

Nu har jag anmält Toss till tävlingen i Vallenbaeck 2-3 januari. Har hört mycket gott om tävlingarna i Danmark så det ska bli riktigt kul och åka dit och tävla.

Det var allt för denna gång!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0