Agility i massor

Då var det  måndag igen.......För min & Idas del brukar måndag=vilodag. Kan behövas efter en vecka full av aktiviteter. Allra först vill jag passa på och gratta Jenny & Fredrik till deras Ludwig som såg världens ljus i fredags, än en gång stort grattis och lycka till med guldklimpen!!!!

Som sagt veckan har varit smockad med aktiviteter, skriver inte om alla för det blir för jobbigt att läsa!!. I tisdags var det först vallning med Kate hos Ako och sedan SM träning på klubben för Toss.  AKO tränade första passet med Kate och jag tassade efter och tittade på, sista passet gick jag på egen hand.  Träningen gick bra och Kate gör framsteg för varje gång. 

På kvällen var det sedan agility träning för Toss. Denna gången hade jag plockat fram en agility bana ritad av Mia Laamanen från Finland.  Banan visade sig bjuda på lite fällor här och var, så det blev bra och nyttig träning. Toss kontaktfält var katastrof men med Jenny och Fredriks vakna ögon fick jag svaret på varför.  Kör jag bara kontaktfältshinderna går det kanon men så fort dessa sätts in i en bana sätter Toss minsann inga två tassar i backen. Såklart så hade jag själv ett helt annat beteende när jag kör bana och det är detta som ställer till det.  Så efter i tisdags blev det ordning på kontaktfälten i bana igen, så himla skönt!!!

I torsdags tränade jag, Sofia, Ragnar och Johanna agility här hemma. Började med en hopp kombination som var delar av en hoppbana oxå ritad av Mia.  Klockan var framme och man blev taggad till tusen. Gick super för alla! Fortsatte med en av mig och Sofia i hop snickrad slalomkombination med kluriga ingångar och där man skulle ta slalom flera gånger.  Även den gick bra för alla. Kate tränade en lättare variant av hoppkombinationen och kontaktfält och hon fixade det bra.

I helgen var det agility tävling på klubben. Hela lördagen var jag funktionär och attans var kallt det var.  Som tur var hade jag både slängt in mössa och en extra fleece tröja i bilen.......Jag satt vid agility banan hela dagen. Banorna måste har varit kniviga för det var inte många felfria trots ett stort antal starter. Ett lopp som var felfritt var Emelies och Magdas, vilket lopp.......det  var verkligen en fröjd för ögat och hon vann Agility 3, grattis! Även stort grattis till Johanna med Sjöberg som blev tvåa och tog cert i hoppklass 3!!!! Tyvärr såg jag inte deras lopp.

På söndagen var det dax för mig och Toss. Var inte speciellt piggelin när klockan ringde 5.30 då vi hade haft gäster kvällen innan. Tror att jag kom i säng vid 02.00.  Jens dömde och hann hade knåpat ihop roliga och utmanade banor, speciellt agility banan. Först ut var agility klassen. Toss river första hindret.......suck, men jag kör på precis som inget hade hänt.  I slutet av banan blev det iaf disk ,  då han springer förbi ett hinder och jag väljer att inte ta om detta utan kör vidare.  Känner mig ändå nöjd när jag går av banan. Mest nöjd är jag med att kontaktfälten gick som på träning.

I Hopploppet missar han ingången till slalom två gånger och sedan tar han ett felaktigt hinder och diskar sig så jag tar honom av banan då jag känner att jag inte har motivation och springa vidare. Det här med att diskade sig i båda loppen börjar bli en plåga!!! I går berodde det säkert på mig. Tyvärr filmade vi inte loppen med from nästa tävling måste vi börja göra det igen. Man lär sig såååå mycket på det. För oftast har man ingen som direkt kan säga vad man gör för fel. Nya tag i Falkenberg till helgen. 

Efter mina klasser tränade jag lite med Kate på framhoppningsbanan och hon gör en verkligen inte besviken.  Efter en stund började en annan förare träna kontaktfält med sin hund. Först tänkte jag koppla Kate och vänta tills tjejen var klar. Men tänkte snabbt om och ställde mig frågan vad är det värsta som kan hända???? Dessa tankar hade jag inte behövt att ha, Kate kollade in den andra hunden, men när jag berättade att vi skulle tränade vidare var hon helt med på noterna........Efter vi tränat färdigt begav jag mig hemåt. Så jag missade tyvärr Ragnars vinnarlopp i agility 2 med Rizzini, stort grattis och välkommen till 3:an!!!

När jag kom hem från tävlingen for vi iväg och handlade material till grinden till fårhagen.  I går kväll snickrade Krister ihop grinden så nu är allt förberett för fåren. Om allt går som planerat så kommer fåren innan helgen......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0