Valltävling och agilityträning

Då var denna helgen till enda. Första helgen på evigheter som vi har varit friska och krya så härligt!!! Ida har verkligen piggnat på sig under veckan så nu är hon den "gamla" goa Ida igen. 

I går åkte jag och Jenny och kollade på valltävlingen i Kristianstad.  Vi hade lite stopp på vägen så vi kom först vid lunch. Först bar det av till Teba och sedan var det tänkt att vi skulle göra ett kort besök på Mc Donalds för att gå på toa, men när vi ändå var där passade vi på och käka en tidig lunch.  Men tillslut kom vi i alla fall fram till målet, Näsby fältet i Kristianstad och valltävlingen.  Tävlingen för dagen var IK1 och vi såg en del duktiga ekipage. För mig som är helt grön inom vallning är det lärorikt och kolla. Innan i veckan kollade jag på vallningsfilmen "One man and his dog", suveränt bra film. Vallstjärnor som var med i filmen är bla en då ung Bobby Daizel och en blott 13 årig Kevin Evans! Så nu är man laddad som bara den och komma i gång och träna. Tanken är att det blir årsdebut på tisdag.........kul kul!!!

I dag hade Ragnar och Sofia bjudit in några stycken till agilityträning och fika hemma hos dem, väldigt bra initiativ!!! Byggde upp en hopp- och en agility kombination. Toss var galen som få.  Inför denna säsongen har jag tänkt och ändra Toss avstånd till första hindret.  Tidigare har jag satt honom ca tre meter framför första hindret men då det är tveksamt om han på dessa meter verkligen får upp max fart tänker jag utöka det till 5-6 meter. Han är van att ta ett språng och sedan hoppa och det gjorde han även idag typ två ggr........... det blev värsta kraschen. Slalomingångarna spökade igen så detta måste vi träna vidare på annars gick det bra med tanke på att det var evigheter sedan vi tränade sist. Kate fick oxå träna lite men för dagen tyckte hon det var roligare och valla Rebeccas Herja än att hoppa. Nåja med tanke på att vi inte har tränat med andra hundar något speciellt innan så är jag nöjd ändå.

Efter träningen bjöd Sofia & Ragnar på smarriga varma mackor och därefter placerade vi oss framför brasan. Stort TACK till Sofia & Ragnar och resten av gänget för en trevlig eftermiddag.

Sköt om er

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0