Vallning

I tisdags blev jag åter igen påmind om VILKEN hund jag har!!!! Efter att inte ha vallat sedan september förra året var det   dax för mig och Kate att göra entré i fårhagen. Vi höll till i Peters 25:a och tränade balans och drivning. Balansövningarna gick jättebra,  Kate har så mycket naturligt. Värre är det när hon ska driva djuren till mig, hon går gärna upp i tempo och så börjar hon slå. Fast egentligen är det inget fel på hunden utan på MIG........Det visade sig tydligt när Peter körde henne för då hade hon inga större problem att driva djuren i lugnt tempo!  Att backa på raklinje har jag jättesvårt för, känns som jag hela tiden går i cirklar.  Kanske beror det på att Kate hellre rundar djuren än driver och så hänger jag bara på? Vad vet jag??? Det jag vet är att det kändes jättskoj att vara tbax i fårhagen. Tack till Jenny och Peter för all hjälp!!

Vallningsbild på prinsessan från i höstas - tagen av L8 Ardin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0