Träning och födelsedag

I torsdags blev det agility träning i Sjöbo tillsammans med Jenny & Fredrik.  Byggde upp en kombination från Clean Run böckerna som vi körde olika varianter på.  Under tiden som vi byggde sysselsatte sig Toss med att antingen sno leksaker från Jennys väska eller sno leksaken från Fly...... Träningen gick jättebra för hela gänget.  Trots att Toss var taggad till tänderna var han otroligt lyhörd.  Vi testade även på blindbyte och det fick vi till bra.  Känns  lite konstigt att vända ryggen till hunden men i många situationen kan jag tänka mig att det är smidigare att göra blindbyte istället för framförbyte.

I fredags fyllde jag år så mycket av dagen gick åt till att fixa inför kalaset på kvällen. Sofia kom vid lunch och då käkade vi lunch från Byakrogen. På kvällen hade jag kalas för familjen. Det blev en trevlig kväll med mycket  nitendo wii.

I går åkte jag och kikade på agility tävlingen i Malmö.  Hade inte anmält mig och Toss då vi egentligen skulle varit i Sälen och åkt skidor torsdag till söndag i denna vecka.  Men då Ida fick RS viruset för några veckorna så tog vi det säkra före det osäkra och avbokade resan.  Grattis till Fredrik och Fly som vann agilityklassen  och till Johanna och Sjöberg som blev 4:a i hoppklassen!! 

Därefter åkte jag vidare till Ulla massör med Toss och Kate. Toss var först ut och där var mycket som behövdes fixas till.  Förstod på Toss att han inte  tyckte det var vidare skönt......han ställde sig upp ett par gånger och fjäskade för Ulla!! Kate däremot blev friskförklarad. Känns otroligt skönt att  muskelfästet nu är ok . Trots att hennes massage inte tog så lång tid hann hon med att nafsa Ulla i handen ett par gånger......vilken rackare!!!

I dag har vi firat svärföräldrarnas bröllopsdag. Började med frukost hemma hos dem. Sen blev det bowling och middag på Succeshallen i Tomellila och dagen avslutades med kaffe och tårta hemma hos svärföräldrarna.  Efter all mat som vi hade stoppat i oss kände jag att det var välbehövt med en promenad när vi kom hem. Tog Ida, Toss och Kate och gick en sväng mot Karups nygård.  I kväll har Krister grund målat mina agility hinder och på tisdag kommer svärfar och fortsätter och måla. Saknar verkligen mina hinder ska bli skönt när de är färdigrenoverade.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tack så mycket för grattiset, är själv väldigt nöjd med loppet. Och grattis själv till födelsedagen. Hoppas vi ses snart!

2009-03-24 @ 13:22:04
URL: http://nogg.se/fejs

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0