Aktiv vecka

Söndag kväll igen och ännu en vecka är till enda. Känner att jag har varit flitig med hundträningen i olika former denna vecka. Promenader på både Revingehed och hemmavid och så agilityträning. Kate rehabiliteras fortfarande så för hennes del blir det ingen agilityträningen, förutom kontaktfältsträning i koppel. Lilla tjejen löper så Toss har det lite kämpigt för tillfälligt. Tycker ändå att han fixar det bra. Vankas det agilityträning så är det, tack och lov,  mer intressant!

En annorlunda aktivering i veckan var spel för hundar. Fick låna ett av Gunilla TACK!! som verkligen blev uppskattat. Vet egentligen inte vem som var snabbast att få i sig första godisbiten och därmed smartast, MEN den som absolut var latast var Silja. Hon gav helt enkelt upp efter första frollicen!!! Knäppte lite bilder med min nya kamera en Canon EOS 450D





Toss blev trött efter ett tag!!!



Kate var verkligen en fena - grym teknik!



Den lataste av de alla SILJA!!

I fredags var jag och Sofia på veckans spinningpass. Jäklar vilket tufft pass!!!! Trodde aldrig vi skulle överleva.....:-) De andra veckorna har vi gått på torsdagar men denna vecka var jag på föräldrarutbildning kl 16 så det blev för tajt med tiden. Så vi fick byta dag. Ska erkänna att det är lite lugnare att träna på torsdagar.

Lite om helgens agilityträning som jag är väldigt nöjd med. TACK Sofia och Johanna för bra träning. Byggde upp en hoppkombination som vi körde två olika varianter på. Här fick vi träna staket i olika former och  fel tunnelingång. Det som ställde till det för oss alla var staket träningen, speciellt när vi skulle plocka hunden i mellan två hinder.  Med Toss har jag kommandot "mellan"  men det funkade långt från alla gånger så det måste vi träna vidare på. Som sagt är jag jättenöjd med Toss, han var laddad men ändå extremt lyhörd.

Och til sist en bild på Ida i hennes älskade gym!!!




Ha det fint

Kommentarer
Postat av: Sofia och Tajzon

Hej vännen. Tack för träningen idag.Mycket nyttig träning:). Vi ses på torsdag!!



Kram

2009-01-25 @ 21:13:56
Postat av: Anonym

Tack för en bra träning själv. Alltid kul att träna med dig=)

Jag får nog oxå ta tag i kondotionsträningen snart. Kanske bloggträningen oxå...

Ses snart!

2009-01-27 @ 18:40:20
URL: http://nogg.se/fejs
Postat av: Linda

Kul att ni hittade en kamera, den blir ni säkert jättenöjda med. Och du har ju redan tagit många bra bilder. Gud vad Ida växer, snart tid för en träff ;-). Blir avis när jag läser om din agilityträning, nu när jag äntligen fått tillbaka lusten, så blir Happy halt :-(.

Ha de bra !

2009-01-27 @ 22:15:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0