Vintern é tbax

Vintern har kommit tillbaka med minusgrader och bistra vindar så himla trist.  Så det känns som man gärna spenderar så mycket tid som möjligt inomhus med brasan tändI
 
I lördags blev det i alla fall lite agilityträning för Toss och Johanna och hennes hundar hängde oxå på. Kontaktfält och slalom la jag fokus på.  Toss slalomingångar var i slutet av förra säsongen riktigt dåliga så det är en av de saker vi nu filar på.  Till hjälp har jag bågar både på ingången och utgången och ingångarna har blivit bättre. Kontaktälten är det inte mycket och säga om men målet  är förstås att de ska bli ännu snabbare än vad de är idag. Tränar en hel del på att lämna Toss på nedfarterna dvs han ska springa hela vägen ned och stanna med två tassar i marken, oberoende vart jag är placerad. Efter träningen begav jag, Krister, Ida och Kate oss ut på långpromenad.

I söndags stack jag knappt ut näsan utanför dörren. Krister åkte på och rasta hundarna det mesta av dagen medans jag och Ida satt inne vid brasan....-) I går blev det shopping tur med Ida och Jenny, tack för en trevlig dag Jenny!! Ida skötte sig exemplariskt så man behövde inte känna sig stressad över att hon var missnöjd i vagnen!!! På IKEA vaknade hon och skrattade för att sedan somna igen och så gjorde hon ett par vändor. Hade en hel prylar som skulle inhandlas inför Idas dop på söndag. Så efter IKEA, Rusta, Babyland och Panduro Hobby var Volvon full lastad och så gott som allt fixat inför söndag!!!

Idag har jag verkligen varit en sombi (kanske inte stavas så?) Ida bestämde sig för att vakna kl 04.00, gäsp!!! Fram tills vid 6 höll hon sedan värsta tivolit!!! Rösten med dess olika tonlägen används flitigt nu för tiden. Tack och lov så sov hon sedan knappt två timmar och då passade jag oxå på och ta en lur. Men hela dagen blir helt snurrig när man går upp så tidigt. Piggnade till när jag kom ut vid lunchtid då vinden verkligen bet i kinderna. Tog en promenad med Ida och Kate men attans vad kallt det var.........Längat till våren!!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Usch ja, det har verkligen blivit kallt nu...

Får fortsätta att träna kontaktfält och allt vad det är, men det blir ju i alla fall framsteg på alla hundarna=)

Ha det!

2009-02-03 @ 21:32:05
URL: http://nogg.se/fejs

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0