Dop bestyr.....

Idas sovvanor har tack och lov artat sig. Onsdag, torsdag och i morse  vaknade hon vid 5 och fick mat, sedan somnade vi om till 7,30 ljuvligt! Jag får en helt annan energi när jag får sova lite längre än till kl 4. Både i går och idag har det blivit en hel del dopbestyr. I går träffade jag prästen och vi gick igenom vilka psalmer som ska sjungas på söndag och litet annat kring gudtjänsten. I morse begav jag mig till mataffären och gjorde, förhoppningsvis, de sista inköpen inför söndagen. I eftermiddags blev det en tur till Lund för att handla bordsdekoration och lite annat smått och gott. 

Lite hundträning har jag oxå hunnit med. I onsdags tog jag en långtur med Toss och blev det kontaktfälts träning med Kate. Den lilla damen imponerade verkligen. Tills nu har jag tränat kontaktfält i koppel men i onsdag testade jag att köra utan. Vad gör hon? Jo, stannar självmant med två tassar i marken och med  full koncentration på godisskålen!!! Trots att jag fortsätter och gå när hon har stannat står hon stadigt kvar och väntar på klicket! Hur glad blir man inte då?

Efter en liten promenad med både Toss och Kate i torsdags blev det ca 20 min agilityträning för Toss. Ville testa av hur befäst mitt "ut" kommando är. Gick faktiskt riktigt bra. Övningen var väldigt enkel, två hinder efter varandra och syftet var att Toss på mitt utkommando skulle runda sista hindret och hoppa det bakifrån.

Till helgen är det full fokus på dopet. I morgon ska det städas och dukas och på söndag är det dop. Så det lutar åt att hundarna får en lugn helg vad gäller träning iaf.

Trevlig heg på erl!!! 




Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag utmanar dig! Du ska visa och beskriva det sjätte fotot i den sjätte fotomappen. Sen ska du utmana sex stycken som ska göra likadant.

Lycka till=)

2009-02-09 @ 14:47:02
URL: http://nogg.se/fejs
Postat av: Anonym

Hoppas allt är bra med dig och familjen!



Jag utmanar dig! kolla min blogg!



/Åsa

2009-02-09 @ 21:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0