Kurs för Annica Aller

I måndags och tisdags var det äntligen dax för vårens kurs för Annica hemma hos mig. Efter frukost och presentation av deltgarna körde vi igenom en agility bana så att Annica kunde bilda sig en uppfattning om varje ekipage. Banan bröts därefter ned i två olika kombinationer som Annica först gick igenom grundligt innan det var dax och köra. Efter lunch blev det slalomkombination som innehöll kluriga ingångar och några kombinationer med kontaktfält. På tisdagen tränade vi svåra avslut efter fart, hjälp vad jobbigt den kombinationen var, eller hur Johanna!!! Kniviga slalomingångar igen, kombination med staket och så avslutades vi dagen med en hoppbana.


Det gick jättebra för alla som var med. Annica är en otroligt pedagogisk instruktör och hon har förmågan att anpassa träningen efter varje individ. Toss gick verkligen bra under de här dagarna är nöjd med honom. Det som jag behöver hjälp med är att hitta ställen på banan där vi kan kapa tiden. Så under kursen var det mycket fokus på att förbereda svängar på bästa sätt.  Blindbyte använde jag en hel del  men det kommer och dröja innan jag är modig nog att testa på tävling tror jag. Under de här två dagarna har jag fått många bra tränings tips med mig, det känns riktigt bra.  Får bara hoppas att jag kan förvalta mina nya kunskaper väl framöver. Jenny var flitig och filmade så här får vi kika och begrunda positiva och negativa saker. Tog en massa bilder på tisdagen. Fick hjälp av både Fredrik och Christoffer. Så fort jag har fått ordning på bild formatet lovar jag att skicka ut bilder till er som var med. Jag är nybörjare på det här med kamera och fotografering men jag lär mig hoppas jag.




Crazy Toss!!!





Dåligt förberedd sväng kanske?





Tessie!!





Tajzon!



Ice!



Gulliga Herta!!

Till påsk är det mycket hundaktiviteter. I morgon är det först vallkurs med Kate sedan agility tävling i Skurup för Toss. På påskafton agility i Skurup och på påskdagen i Kristianstad. Ska bara bli så kul, detta har man längtat efter ett bra tag!!

Ha nu en skön påskhelg allesammans!!!

Kommentarer
Postat av: L8 & grabbarna

Halloj!





Kul med fina foton, Stina :)!



Kanske vi ses till helgen, vi ska oxå tävla!



Ha så kul på vallnigen & Lycka till på tävlingarna!



GLAD PÅSK!

KRAM

2009-04-09 @ 20:38:06
URL: http://www.l8ardin.cybersite.se
Postat av: Malin m flock

GLAD PÅSK. Hoppas att ni får en härlig helg. Vi håller tummarna i helgen:)



KRAM

Malin

2009-04-09 @ 23:07:31
URL: http://tokigaflattar.dinstudio.se
Postat av: Johanna

Halloj!



Ja du, den där jäkla fartkombinationen kommer jag ha men för livet efter. Men det gav ju resultat. Lycka till i helgen, både med Toss och Sjöberg.

//J

2009-04-10 @ 15:11:12
URL: http://www.nogg.se/fejs

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0