Vad har hänt?

Det har varit mer än sparsamt med uppdatering den senaste tiden. Sedan 1 1/2 vecka är jag mammaledig och det känns riktigt skönt. På fredag är det 2 veckor kvar tills lilltjejen ska komma - iaf enligt uträknat datum. Men som alla vet så kan det både bli tidigare och senare än detta och såklart hoppas jag på tidigare. Man känner sig som en mumi med svullna händer och fötter, tack och lov att det finns Foppa tofflor!

För egen del blir är det lite sparsammare med hundträning nu en förr,  iaf vad gäller agility och vallning. Som tur är har jag fantastiska vänner som ställer upp hjälper mig med detta. Sofia tränar och tävlar Toss i agility och Jenny vallar med Kate. TACK för att ni finns!!!

Lite "stillsammare" träning försöker jag dock fixa på egen hand. Med Toss har jag åter tagit upp lyndaden och tanken på sikt är att starta i lydnadsklass 3. Senaste gången som jag bloggade om lydnadsträningen var nog i mars så man kan ju helt klart säga att den har legat på is. Det som vi pular med nu är fjärr,  vittring och metall apporten och det går ok.  Det var ju dessa moment som vi stupade på när vi tränade förra omgången. Just nu är motiviation hos både mig och Toss  på topp så jag hoppas att vi får till dessa moment så fort som möjligt.

Vad gäller Toss agility träning så har jag lämnat över den till Sofia. De kämpar på för fullt och har sprungit en del tävlingar tillsammans. Förra helgen var det Sofiero och nu till helgen vankas det tävling i Nybro. Hittade fina bilder på Toss och Sofia från Sofiero på Thomas Szabos hemsida http://www.agilityonline.se/. Fotograf är Thomas Szabo. I slalomet ser Toss verkligen crazy ut.........







Nu till lilla Kate hur går det då för henne? För några veckor sedan insåg jag att jag inte riktigt hann med i vallningen heller suck!, vilket såklart Kate utnyttjar i vissa situationer. Så därför har Jenny nu tagit över träningen med henne och det går framåt. Min tanke är att jag till våren skaffar egna får för att få mer kontinutet i träningen. All vår mark är numera inhägnad så det krävs endast en grind för att egna får ska bli verklighet.  Nedan är lite vallningsbilder tagna i somras av Emelie Norrman.






Vad gäller agility träningen så reder jag mycket på egen hand fortfarande. Men då Kate är under utbildning känns det bättre att ha en medhjälpare som kan agera godis och leksaksvakt än att träna själv  För tillfället pysslar vi med kontaktfälten. I helgen fixade Krister en enkel kontaktfältstränare så nu tränar vi nedfarter. Passade på och tog hjälp av Sofia och Johanna med träningen i söndags, tack för hjälpen! Kate är helt såld på agility det händer dagligen att hon sitter vid grinden till banan och hoppas att det är dax för träning!!!!! Kate är verkligen en tacksam hund och träna. Hon är lyhörd och gör alltid sitt bästa.....Vad mer kan man önska sig!

Kommentarer
Postat av: Susanne & Klicka

Hej på er!

Va kul att läsa lite uppis i din blogg ;) Han tänkt en del på dig under det senaste och undrat när lillan ska komma... Ser att du har fokus på lydnaden igen, kul att ni tar tag i det igen!!!

Vill önska dig STOR LYCKA i denna stora tid och

må så gott och sköt om dig! KRAM

2008-09-23 @ 20:22:31
URL: http://klicka.cybersite.se
Postat av: Jessica & vovvarna

Roligt att läsa om er igen, så man vet vad som händer med agilityfolket, hehe. Tackar för kommentarerna i min blogg. Ha det gott & ta hand om dig & familjen!!

2008-09-24 @ 09:27:18
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=JezzicaS
Postat av: Malin, Oscar & Zolo

Vad roligt att se en uppis på din blogg, vi e ju sååå nyfikna på om den lilla hade ploppat ut men inte än inte, snart snart e det dags. De kommer ju ut när de är färdigbakade;)



Ser fram emot uppisen när lillan har tittat ut.



KRAMISAR

2008-09-24 @ 21:26:03
URL: http://tokigaflattar.dinstudio.se
Postat av: Linda Leufstedt

Hej ! Vet precis hur du känner dig :-). Ett tips passa på att träna nu, snart blir ingenting sig likt. Lycka till !

Kram Linda

2008-09-25 @ 14:00:28
Postat av: Sofia Och Tajzon

Hej vännen!Tack för träningen idag ser fram emot tävlingen på söndag:) Då ska jag stå stilla men ändå röra mig hmm inte så lätt. Jag vi får hoppas att lillan kommer ut snart så vi kan träna och tävla tillsammans igen.Saknar ditt stöd hej rop på tävlingarna:). Kram Kram

2008-09-26 @ 20:09:19
Postat av: Johanna

Tänk att det bara e 11 dagar nu till hon ska komma, ska faktiskt bli kul! Förlåt för att jag kom inspringande idag, det lät faktiskt som om skrikandet kom ifrån huset men det visade sig vara att en häst hade sparkat igenom en boxvägg och fastnat. Stalltjejen fick panik och började skrika på hjälp. Men nu vet du att jag kommer om det händer något!=)

Jag och Sofia tänkte träa någon dag så då kanske vi kan hjälpa till med Kate oxå?

Ha det bra, Johanna och terroristerna

2008-09-29 @ 22:18:08
URL: http://fejs.webblogg.se/
Postat av: Malin

Heeeej!

Vad kul med en uppis här =)

Skönt att du får hjälp med hundarna så

att dom ändå får sitt nu när det snart

är dax för lill-tjejen att göra entré!



Kram Malin

2008-09-30 @ 12:05:06
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Anonym

Hej! Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att ägna en minut åt att vara supersnäll mot mig och rösta på mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/-1/votes/5185986



Vore hur snällt som helst och det skulle göra mig jätteglad! :D



PS. Du kan även vinna en fräsig mobiltelefon när du röstar :)





Med vänlig hälsning

Astronauten

http://astronautenochfrank.blogg.se

2008-09-30 @ 12:07:34
Postat av: L8 & pågarna!

Halloj!



Oj..vad spännade, snart kommmer den lilla! Så kul för er!

Kul med lite vallbilder! Då jag är helt såld på vallningen...hojta till om du vill testa våra får i Sjöbo!

Ha det bra o LYCKA TILL med allt!

KRAMAR från oss :)

2008-10-01 @ 23:20:17
URL: http://www.l8ardin.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0