Hur otrevlig får man va???

En konstig rubrik kanske? Men den frågan ställde jag mig i tisdags när jag, Ida och Jenny tog en promenad med hundarna i Vomb. Vi stötte på en, milt sagt, arrogant jägare som minsann skulle ge oss en lektion i lag och rätt!!!! Han föreläste b la om att vi inte fick ha hundarna lösa om det inte var så att vi ägde marken eller var kunligheter..... Kändes inte som något av detta stämde in på oss precis..:-) En liten detalj som han uppenbarligen missat är att man visst får ha hundarna lösa fram t o m sista april - OM man har kontroll över hunden. Personen i fråga var även helt övertygad om att rasen bordercollie minsann jagade vilt så det var ännu en anledning till att hundarna inte kunde vara lösa. Listan över påstående som han kläckte ur sig kan göras lång...........Brukar inte ha svårt att svara för mig, men ska villigt erkänna att i detta läge var det definitivt bäst att var tyst!!! Den här jägaren verkade uppenbarligen ha en dålig dag.

När jag nu i efterhand funderar över allt han sa så måste budskapet varit att han letade efter ett skadeskjutet vildsvin och att det fanns risk att detta kunde gå till attack mot våra hundar.  OM det nu var så hade han kunnat framföra detta på ett, enligt min mening, trevligare sätt. Nåväl för att inte utmana ödet mer den dagen begav jag och Jenny oss istället till Fågeltornet i Silvåkara och fortsatte vår promenad på Revingehed.

I onsdags blev det promenad med Sofia och Tajzon. Jag och Sofia har pratat ett bra tag om att vi skulle ses i Vomb för där är så fantastiskt att gå.... Hmm efter tisdagens händelse var jag inte längre så sugen på att åka dit så det blev en tur på Revingehed istället.

I dag blev det agility träning med Kate. Måste säga att hon imponerar varje gång vi tränar.  Någon vecka innan Ida föddes började vi träna slalom, då mha infångare. I dag tränade vi vidare på detta och eftersom det gick så bra med fyra pinnar byggde jag på fyra till.  Lilla loppan fixade det galant.  Byggde även upp en raksträcka och tränade framåtsändande. I veckan har jag tänkt att lägga upp en träningsplan för hösten/vintern. Fram tills nu har jag tränat lite vad som har fallit mig in när jag kommit till banan. Men jag tror inte det är fel att ha lite mer struktur och tanke bakom träningarna framöver. Krister var framme med kameran.

.



Kate kollar utsikten på A:et.  Hon sprang själv upp på a:et medan jag byggde upp
dagens övningar.






Kate i slalom. Här ser man att hon redan söker sig fint in i första porten -
utan min hjälp.




Slalom é kul - fokus på belöningen!





Blir nog inga problem att hoppa Large höjd???






Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej! Nä det e aldrig kul att stöta på såna surpuppor, och det finns gott om dem... Har själv stött på ett par=)

Kul att de går så bra med träningen! Kanske vi kan träna snart?

Har inte uppdaterat bloggen på lääänge så det får jag nog ta tag i snart. Måste bara orka!



Ha det gott!

2008-11-10 @ 23:30:44
URL: http://nogg.se/fejs
Postat av: Emma & gossarna

Vilekn "trevlig" kille ni träffat på promenaden ;)

Jag beundrar din målmedvetenhet med din träning och är övertygade att du och hundarna snart är ute på banan.

Va fin (& stor) hon är Kate, grattis i efterskott!

kramar från mej & flattarna

2008-11-11 @ 08:27:30
URL: http://dualdogs.dinstudio.se
Postat av: Malin

Hur flitig är du?? Nybliven morsa men redan ute o kutar runt ;o)

Hade varit jättetrevligt att träffas någon dag, kanske gått en runda. Har ju inte ens sett Kate!

Hoppas allt är bra med bebis-Ida, Emma har ju "andra" Ida ;o)

kram

2008-11-11 @ 23:26:18
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Malin, Oscar & Zolo

vilken stor tjej Kate har blivit:) Det kommer att bli ett hur bra ekipage av er två tillsammans som helst. Det ser ju redan ut att gå undan.



Ja planering är ju aldrig fel jag har bara så svårt för att hålla den sen, fniss:)



KRAMEN

2008-11-12 @ 09:34:16
URL: http://tokigaflattar.dinstudio.se
Postat av: Susanne & Klicka

Hej på er!!!

Här var det laddat med träning och planering, vilken inspiration jag känner på att åxå träna, KUL!! Vilken liten stjärna du har i fina Kate, ska följa er med spänning!! ;)



Jag "bråkade" själv m en jägare för ett par veckor sedan, vi hade lagt spår i skogen och helt plötsligt så skulle där vara jakt, inga skyltar eller människor så hur ska man veta det?? Det finns ju ändå en allemansrätt...



Ha det så bra och kram till dig!

2008-11-13 @ 07:31:03
URL: http://klicka.cybersite.se
Postat av: Maria Andersson

Vilken grinig jägare. Dom beter sig konstigt många gånger. Så du är redan igång med träningen och nyligen fött barn, du är helt fantastisk tycker vi.

Lycka till med dina kommande träningsplaner.

Fortsatt trevlig helg.



Mvh Maria o Sauron

Thomas o King

2008-11-15 @ 11:35:16
URL: http://www.123minsida.se/wolfpack
Postat av: Cilla & Tuva

HEJ STINA!

VAD KUL ATT HÖRA IFRÅN DIG ;) Jag kan se här i din blogg att du är i full gång, roligt. Även roligt att du är nöjd men Kate. Lycka till med allt!

Kram

Cilla

2008-11-17 @ 08:39:34
URL: http://www.2hundliv.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0