Tävling i Tranås

I fredags jobbade jag halva dagen hemifrån då vi på eftermiddagen begav oss mot Tranås inför helgens agilitytävling. Innan vi styrde bilen norr ut  hann jag med en tur till Teba i Höör och såklart så inhandlade man lite smått och gott. Jag och Sofia sällskapade i en bil och Ragnar och Per-Åke i en.  Vi kom upp till Tranås vid 18,30 och vi började med att sätta upp tälten på tävlingsplatsen. Därefter kurrade magen rejält så det blev till att leta upp en pizzeria innan vi begav oss till vandrarhemmet.


På lördagsmorgonen ringde väckarklockan 04,45 då första banvandringen började klockan 07.00. Första klassen för vår del var hopp 3:an och här fick vi en rivning = 5 fel. Toss lyssnade fint så överlag kändes det loppet bra.  Tyckte att det var en rolig bana - en lustighet dök dock upp i slutet. Efter att hunden sprungit igenom den korta tunneln skulle den vända och springa igenom samma tunnel igen fast bakifrån..... Sista loppet var Agility klass 2.  Här drog vi på oss 10 fel pga mig.  Men frånsett detta så kändes loppet helt ok. Vädret på lördagen kunde varit lite bättre - regn och kallt var det som erbjöds. På kvällen käkade vi Taco buffé på vandrarhemmet och pratade hund förstås.  


På söndagen var det uppstigning redan 04,30 (gäsp!) Innan vi begav oss till tävlingsplatsen skulle all packning ut i bilen och rummet skulle städas.  Första loppet var hoppklass 3 och här vi fick 5 fel då Toss kom fel in i slalom.  Annorlunda bana med en lång raksträcka i början - här märkte jag att framåt kommandot inte riktigt fungerade = hem och öva. Sista loppet var agility klass 2. Jag upplevde banan som en spring bana och den kändes svår redan vid banvandringen. Dilemmat var alla dessa raka tunnlar som låg i princip bredvid varandra.  Men vi lyckades ta oss runt med 0 fel (fast i min mening borde vi haft 5 fel, men det är ju domarens som dömer) och det räckte till en 2:dra plats och äntligen tog vi vår sista pinne i AG2. Så en lyckad helg blev det i Tranås och vädret kunde inte ha varit bättre på söndagen.

Nästa tävling är lagtävling i Falkenberg på lördag.


image58



Kommentarer
Postat av: Malin

* G R A T T I S !! *
Fy bubblan vad ni är bra!!
Heja Stina & Toss!!
Uppdaterat bloggen med senaste dagarnas träning -
men idag har jag faktiskt laddat batterierna i solen ;o)
Letar letar efter en kvälls-lucka i kalendern,
kaaanske på onsdag.. Hur jobbar du då?

HA EN HÄRLIG HELG!!

2008-05-09 @ 15:45:56
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Malin, Oscar & Zolo

GRATTIS på er ni är ju bara såååå bra

Håller tummarna i helgen oxå.

Trevlig helg och KRAMKRAM

2008-05-09 @ 21:22:26
URL: http://tokigaflattar.dinstudio.se
Postat av: Jessica & vovvarna

Grattis till uppflyttningen!! Skönt att vara ikapp även i agilityn antar jag;-) Ha det bäst så syns vi på lördag!

2008-05-11 @ 04:14:05
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=JezzicaS
Postat av: Cilla med Tuva

GRATTIS suprkul att det går bra i agilityn.
Kram Cilla
PS tiden är en bristvara men hör gärna av dig så vi kan försöka hitta en dag och träffas och träna.

2008-05-11 @ 07:19:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0