Semester.......

Denna vecka har varit efterlängtad ett bra tag. SEMESTER det känns som 100 år sedan man var ledig. Direkt när jag kom hem i fredags kväll ändrade jag mobilsvaret till .........är ledig  och kommer tillbaka tisdagen den 25 mars - underbart!!!!! Hoppas nu att veckan ska gå i snigelfart.....-)

I lördags blev det tripp till Malmö och agility tävlingen Malmö Int.  Inget tävlande för mig och Toss vilket var skönt. En hel dag och bara strosa omkring, titta på bra agility  och träffa folk......med andra ord en mycket trevlig dag!!!

I söndags flyttade jag och Johanna hem agility hinderna från ridhuset och så passade vi på och träna. Byggde upp starten på gårdagens hoppklassbana.  När jag väl hade övertalat Toss att man inte alltid ska pipa in i den tunnelingången som finns framför nosen så gick det bra. Här är något som vi verkligen behöver öva på. Toss och tunnlar är ingen bra kombination.....

I går blev det ofrillig vila för hundarna.  Vädret var toppen på morgonen. Innan lunch åkte jag och Krister till Ystad och tanken var att jag skulle träna hundarna när vi kom hem.  Men precis innan vi skulle åka blev det värsta snöovädret och detta höll i sig resten av dagen........Så de fick nöja sig med en rastrunda på kvällen.  Silja var hos Susanne på Näsbyhill hundcentra och fick massage på kvällen och det var välbehövt! . Siljas atros i vänster bak märks tyvärr  väldigt tydligt - hon är stel när hon reser sig och de första stegen efter det - sen blir det iaf lite bättre - så vi kämpar på med massage, har bokat in en ny tid om 2 veckor.

I dag blev det en långpromenad med hundarna innan frukost. Vädret var tack och lov lite bättre än i går kväll - men vinden bet rejält i kinderna. Vid lunch var det dax för agility träning med Johanna.  Även i dag blev det mycket träning på att gå in i "fel" tunnelingång och det funkade jättebra. Byggde även upp en kombination med balanshinderna - och peppar peppar så missade Toss inte uppfarten på bomen en enda gång.....

I efermiddags har det inte blivit mycket gjort - fast det är kanske det som kallas SEMESTER???

Trevlig kväll!!

Kommentarer
Postat av: emma, & snart krut

Hej på er!
Semester!! , vilken lyx!! :D Det är du väl värd!!
Hoppas att ni får en trevlig träning idag =)

-GLAD PÅSK- vill vi önska er!!
kramar från oss
ps: ses vi på Näsby på måndag??

2008-03-20 @ 10:32:04
URL: http://dualdogs.dinstudio.se
Postat av: Malin, Oscar & Zolo

GLAD PÅSK önskar vi er allihopa.

Tack för en trevlig träning idag:)

KRAM Malin, Oscar och Zolo

2008-03-20 @ 19:20:06
URL: http://tokigaflattar.dinstudio.se
Postat av: Malin

GLAD PÅSK på er!
Jag har tänkt åka till Näsbyhill på måndag ja
Jäääättelänge sen vi sågs ju!
Kram kram

2008-03-21 @ 16:17:53
URL: http://www.madofi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0