Inofficiell tävling i Ystad

I dag var det inoficiell tävling inomhus på Ystad Ridklubb och arrangör var Ystad Brukshundklubb. Jättefin anläggning, stort ridhus så det blev god plats för två banor. 

Både Toss och Sjöberg "sjöng" i bilen när vi började närma oss tävlingsplatsen, ibland undrar man hur de kan ha så bra koll.........  Då vi har tränat agility fredag och lördag så levde jag i tron att Toss skulle ta det hela med ro.....:-) Fasts vid detta laget borde jag har lärt mig att Toss alltid lägger in en högre växel på tävling....... så även i dag.

Första loppet var Agility öppen. Trevlig bana med en lite knivig start, och det var efter tredje hindret som vi blev diskade suck!! Kan inte skylla på hunden, på videofilmen ser jag så illa placerad jag är efter hinder tre så Toss piper in i fel tunnelingång. Men det jag är nöjd med i det loppet är kontaktfälten, speciellt A.et  - så nu fick jag kvitto på att kontaktfälten funkar lika bra på tävling som träning trots högre stressnivå....... 

Klassens vinnare var Ragnar med Rizzini extra grattis till honom - jättefint lopp. Resultatlistan kunde ju inte ha sett bättre ut, delad tvåa Sofia & Taijzon och Fredrik & Fly och 4:ra blev Jenny och Elise - Suveräna lopp av er alla grattis!!!

Hopp öppen var en ren spring bana men här och var fanns det lite fäller. Toss gjorde en fin start och snygg och snabb sväng innan slalom.  Efter slalom låg en böjd tunnel.  Toss gick in i rätt tunnel ingång och sen utan att jag märkte det vände han och kom ut igen och jag sprang på nästa hinder = DISK!!   Grymt slarvigt av mig att inte jobba klart hindret.  Kan forfarande inte förstå varför Toss vänder och kommer ut igen??? Domaren  kom fram och fixade  till tunnel efter Toss kom ut så det är mycket möjligt att den inte låg som den skulle.?? Fast det spelar mindre roll. Att  vi diskar oss får jag helt och hållet ta på mig - jag skulle på egen hand ha upptäckt att Toss kommer ut genom samma ingång som jag skickade in honom........

Kan ju inte precis säga att jag är nöjd med min egen insats i dag.  Därför är det jättebra att loppen blev filmande så man i efterhand kan se vad man gör för fel... Extra tack till P-O som höll i videokameran i dag. Nu är det bara att ladda vidare för nästa tävling som är Gåsahoppet i Nils Holgersson hallen i Skurup långredag och påskafton.

Ha det bra alla!!!

Kommentarer
Postat av: emma & skott

Vilken tur att ni blev filmade idag eftersom att du inte är riktigt nöjd med dagens tävling. Är man tävlings människa så är man... ;-) Men nu har du 2 veckor på dej att titta sönder filmen & träna så ska du se att det går bättre när det är dax igen!!

Ha en riktigt bra vecka
kramar Emma & Skott

2008-03-09 @ 20:49:15
URL: http://dualdogs.dinstudio.se
Postat av: Malin, Oscar & Zolo

Hejaheja

Visst är det superbra att filma men tror ju i sin egen värld att det ser så himla bra ut och så gör det inte det. Sen var det ju bra också för man ser ju verkligen att det är vi som förare som gör fel och inte hundarna (till 99% är det väl så)

Skall vi boka nån dag på påsklovet??? Torsdagen passar mig bäst.

KRAMKRAM

2008-03-10 @ 13:15:04
URL: http://tokigaflattar.dinstudio.se
Postat av: Malin

Så var agilitysäsongen igång! =)
Kan tänka mig att du redan sett videofilmen ett ANTAL gånger!! Men väldigt nyttigt att se sig själv alla smågrejer man inte tänker på.
Det går säkert bättre nästa gång, du får väl dra på dig spikskor så du har en chans att hänga med Toss *fniss fniss* Hade verkligen varit kul att få till en träning snart. Jag har kommit igång så smått med mina, Doggy går inte för fullt än.. Men det är bara en tidsfråga. Å andra sidan så känns det som att det passar ganska bra att starta lugnt med honom. Om han bara kan sätta rutan så är det mest finlir innan start (ta i trä - dvs kliar
mig i skallen hi hi hi)

2008-03-10 @ 22:47:01
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Jessica & vovvarna

Det är jättenyttigt att filma sina lopp, verkligen. Antar att vi syns på fredag, längtar jätemycket! Nelson känns jättefin, Pamsan känns bra men tyvärr har hon gått upp i vikt över löpet så kämpar med att få bort det... Hon känns långsammare än innan men är itne säker på att hon är det, blir lätt att man jämför m Winston som är ursnabb (för att vara tax, hehe)! Ta hand om er, så syns vi på fredag!!

2008-03-16 @ 14:21:27
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=JezzicaS

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0