Föreläsning i mental träning

I torsdags kväll var jag på föreläsning om Mental Träning i Hörby och det var Caroline Lindqvist som föreläste. Vem är inte stressad på tävlingsdagen och hur ter sig detta -hur hanterar man detta på bästa sett?  Tränings- och tävlingsmål har man satt upp detta?  Detta var några av de punkter som togs upp. Boken att lyckas på tävling av Nina Svarberg ska vara väldigt bra när det gäller just mental träning - så denna kommer jag absolut och inhandla. Fick många bra tips under kvällen som jag ska försöka ta med mig till nästa tävling. Alltid lätt att säga i förväg. Många gånger på tävlingsdagen så känns det inte som jag styr över min egen kropp.........

Nu är äntligen snön borta på agility banan så i dag blev det lite träning. Mest fokus blev det på kniviga slalomingågnar då dessa inte har suttit de senaste tävlingarna. Tog kompostgaller till hjälp vid första pinnen, allt för att hjälpa Toss att göra rätt varje gång. Kändes som jag skickade honom från alla möjliga vinklar. När jag lärde in slalom använde jag den sk Allémetoden (hjälp pinnar och snören).  Då satt alla svåra ingångar - men som allt annat så är det en färskva. Så jag tror att detta får bli en stående träningspunkt fram över.

I morgon = sommartid. Ska blir så skönt att hinna träna på kvällarna efter jobbet - utan att stressa....... 

Vi hörs!!

Kommentarer
Postat av: yazmina

godnatt! :)

2008-03-29 @ 23:40:01
URL: http://yazmina.blogg.se
Postat av: Malin

Mental träning kan man alltid ha nytta av, det är nog oftast föraren som har myror i skallen o "ställer till det".
Sommartiden har nog alla hundmänniskor längtat efter - bara våren kunde komma oxå. Stabilt torrt o trevligt väder underlättar ju (iaf om man har väderpåverkad hund som jag *fniss*)
Hoppas vi kan träna ihop snart igen!
Kram från oss

2008-04-01 @ 14:06:48
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Malin

Min helg?? .. den är fullspäckad!!
(kommer du att förstå när du läser helgens blogg *fniss*)
Sön eftermiddag nästa vecka? Det hade funkat för mig. Hade behövt träna med ngn som har kritiska ögon ;o) Jobbar till 14, men det är ju ljust lääänge nu!
Hoppas vi kan få till det då.
Hur gick träningen i söndags? *nyfiken*

2008-04-01 @ 22:24:27
URL: http://www.madofi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0