Bjuvs Cupen mm


I helgen var det dags för den årliga Bjuvs Cupen. Resultatmässigt var helgen ingen höjdare - men som med alla tävlingar så finns det positiva saker som man tar med sig. På lördagen var det riktigt varmt och värmen tog ut sin rätt uppåt dagen på både hundar och förare. I hopploppet tvekade jag en bråkdels av sekund med ett framförbyte, tanken som slog mig var, "jag hinner inte göra ett framförbyte". Såklart så hann jag inte och vips satt Toss i fel tunnelingång = disk. Förövrigt gick loppet helt ok. I Agility klassen tjuvstartar Toss, smiter bakom ryggen på mig och hoppar upp på A-hindret - ännu en disk! Ett sådant beteende är inte ok så jag tar av honom från banan. Sista klassen var lagloppet och här går vi i mål med 5 fel och dessa fel beror helt och hållet på mig. Ännu en gång litar jag inte på att han siktar på rätt tunnelingång och kallar en extra gång på honom. Såklart blir han osäker och springer förbi tunnelingången.


Söndagens resultat blev betydligt bättre. Kommer af i mål i samtliga lopp. Hopploppet gick riktigt bra. En del av banan bestod av en raksträcka och där blev jag pga den växande magen, såklart efter. Toss suger på hinder för egen maskin och istället för att låta honom springa på gör jag en fart sänkning på håll som resulterar i att Toss blir osäker på vad jag menar och slår i bromsen = vägran. Följdeffekten av detta blir en rivning på nästa hinder. Så vi kommer i mål med 10 fel. Agilityloppet gick också bra. Jobbade inte klart på gungan så Toss hoppade av innan den slagit i backen - så här blev det 5 fel, fick även en rivning mot slutet av banan då jag förmodligen stod i vägen - så totalt 10 fel. I lagloppet däremot fick vi till ett felfritt lopp och en bra tid.


Lilla Kate var med och minglade hela helgen. Hon älskar verkligen att sitta i sin bur i tältet. Hon springer glatt in men är inte alltid så sugen på att komma ur den. Att gå förbi försäljningsståndet var super läskigt - men antagligen var det hormonerna som spelade henne ett spratt - i går så började hon nämligen att löpa!!!!


I måndags fick Toss en välbehövlig massage av Susanne och tisdag och torsdag har det blivit vibrationsträning hos Madeleine på Lundabygdens djursjukhus.


I tisdags blev det vallning för Kate hos Jenny. Redan nu har hon bra flanker och en lugnande inverkan på djuren - ska bli spännande och se vad blir av denna lilla tjej! Tack för all hjälp Jenny! Som sagt i går börjande lilla tjejen löpa för första gången. Lite dålig timing är det allt då vi åker till Karlstad och tävlar på tisdag och stannar där en vecka.  Så i stället för att följa med får lilla hjärtat bo på pensionat under tiden vi är borta.


I går kväll upptäckte vi att Kate hade något vitt föremål i ögat och i morse satt det kvar på samma ställe. Då jag ändå skulle till djursjukhuset i dag då Silja skulle få massage och Toss vibrationsträna fick hon hänga på. Tack och lov tog Stina Fernö sig tid och tittade på henne och det visade sig att det hade fastnat en färgflaga på hornhinnan. Har ingen aning om hur detta kan ha gått till??? För att kunna avlägsna flagan var vet. tvungen att söva henne. Allt gick iaf bra och hon får inga men. Vilken otur för lilltjejen!!!!


Första semesterveckan börja lida mot sitt slut - jag njuter verkligen av varenda sekund!!! I morgon och i helgen blir det förhoppningsvis lite agilityträning inför tävlingarna i Karlstad




  




Kommentarer
Postat av: Susanne & Klicka

Hej på er! Vilken tur att det inte var något allvarligt med lilltjejen!!! Tja hon har ju blivit stora damen nu... första löpet... ja det är inte alltid det blir så bra tajmat...

Ha en härlig fortsatt semester och lycka till på era tävlingar!!

// Susanne & Klicka

2008-07-13 @ 23:03:32
URL: http://klicka.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0