Tillfälligt tillskott i flocken...........

Flocken har uttökats tillfälligt med hunden Sjöberg som är en jack russel. Johanna och hennes familj åkte i torsdags till Thailand på två veckors semester och då fick jag förmånen att passa denna lilla krabat. Orosmomentet för att det inte skulle fungera var Silja. Men det har visats sig gå över förväntan. Visst surar hon med hon gör i alla fall inget dumt. 

I morse levde Sjöberg lite farligt, ibland undrar man om han inte har någon självbevarelsedrift!!!. Han gick fram och började käka Siljas mat - och hon stod bredvid......:-) Döm om min förvåning sa hon inte ett knysst - Silja har blivit snäll på gamla dar.  

I eftermiddags tog jag alla tre på promenad i grustaget i Simontorp. Därefter tränade jag lite agility här hemma med Toss. I morgon är det säsongspremiär på tävlingsfronten, ska  bli kul.  Så i morgon förmiddag beger vi oss mot Varberg som har klass 3 och lagtävling.  Tanken var att jag även skulle tävla Sjöberg, men då han har ett sår på bogen och käkar penicillin så går det  tyvärr inte. Det hade varit super skoj och springa med honom. Har tränat en hel del med honom och han är verkligen en hygglig hund som alltid gör sitt bästa......

Ingen kamera med idag men nedan är lite bilder från söndagens kontaktfältsträning här hemma

image37

Toss!!




image38

Toss!!

image39

Silja & Johanna

image40

Trött Silja!

image41

Sjöberg & Johanna

Ha det bäst



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0