Lydnadsträning såklart

Veckan har börjat lungt på jobbet vilket känns otroligt skönt då man vet att nästa vecka är det bokslut........igen. Kom därför  hem i hyfsat tid i kväll.  När jag satt och käkade deklarerade Toss tydligt att han var sugen på att göra något.  Bestämde mig för att förutom promenad fick det bli lite lydnadsträning i kväll.

Började med rutan. Tänkte stämma av hur mycket som satt kvar från förra veckas träning. Så jag skickade från full längd och vad gör Tosseriet........jo full fart in i rutan......vilken påg - då blir man bara så himla glad.  Det som är "problemet" nu är min timing -när jag ska kommendera stanna så att han verkligen hinner stanna i rutan???? Toss har ju alltid högsta växeln inlagd så det är litet knivigt.  Gjorde ytterliggare några skick och det gick oxå kanon så det var en skön känsla.

Sen tränade vi Toss favorit moment - metallapporten. Här gäller det att vara mer envis än Toss. Med lite övertalning så plockade han upp apporten från marken  - men ack vad det gick långsamt. Trägen vinner heter det väl.....

Till sist körde vi fjärren. I bland känns det som om jag är för petig med detta moment. I min värld är baktassarna fastklistrade på samma ställe momentet i genom, men det är förmodligen bara ett önske tänkande?? Det är forfarande stå till sitt som jag inte är nöjd med. Men det gick mycket bättre i kväll. 

Nu har trion fått mat och de ligger och sover lite här och var.

Ha det bäst

Kommentarer
Postat av: emma & skott

*hi,hi,hi* Jag kan se Toss med sin racer-fart till rutan framför mej =) Förstår att det är svårt att hinna stanna honom!

Jag är övertygad om att du är envisare än honom när det gäller metallen.... & sist men inte minst: Klart att du ska vara pedantisk med fjärren, det kommer ni att sätta!!
Synd att vi missade Näsbyhill i lördage, men nu med våren på väg blir det förhoppningsvis snart dax igen. ha en bra vecka!!
kramar från oss

2008-02-26 @ 09:47:39
URL: http://dualdogs.dinstudio.se
Postat av: Jessica & vovvarna

Tjena! Allt verkar bra med er, skönt! Här är det bra förutom att jag är förkyld. Mest trötthet & så en hals som inte pallar att sjunga & överrösta barnen på jobbet. Är hemma idag & vilar halsen. Hundarna mina är överkåta (hehe) då mammas tikar löper. Som tur är, är de påväg mot slutet nu, skönt!! Winston bara gnäller & gnäller, Nelson uppvaktar & försöker sätta på Winston.. Stackars kåta karlar:-P När kommmer Johanna hem? Tänkte att vi nog måste styra upp det dära small-laget. Kanske kan jag få hennes nr? Lr du ger henne mitt? 0708828996, 045418844

Ha det gott!!
Antar att vi syns på Gåsahoppet? Jag ska dit på fredagen med Pamsan & Nelson;-)

2008-02-26 @ 16:16:05
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=JezzicaS
Postat av: Malin

Du petig med moment?? Nähää.., men det är rätt - man SKA vara petig! Har minsann dammat av konerna idag (egentligen inte, för vi tränade med Emma's koner) uppdaterad bloggen med bilder från idag!
Hoppas vi kan ses snart!
Ha en bra helg!

2008-02-29 @ 19:15:45
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Malin

Tack för titten!
Kan du söndag nästa helg? Alltså den 9:e??
kanske försöka dra ihop ett gäng o träna??

2008-03-01 @ 10:28:33
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Malin, Oscar & Zolo

Det är helt rätt att vara petig tror att jag tyvärr är tvärtom istället för lite petig så det blir lite halvdannt istället men jag är rädd för att Oscar slutar tycka det är kul om jag blir för petig.

KRAMKRAM

2008-03-01 @ 12:54:27
URL: http://tokigaflattar.dinstudio.se
Postat av: Malin, Oscar & Zolo

Det är helt rätt att vara petig tror att jag tyvärr är tvärtom istället för lite petig så det blir lite halvdannt istället men jag är rädd för att Oscar slutar tycka det är kul om jag blir för petig.

KRAMKRAM

2008-03-01 @ 12:55:04
URL: http://tokigaflattar.dinstudio.se
Postat av: Malin

Ska ev på träning i Baltiska hallen i Malmö på fm - men vi kan väl se??

2008-03-01 @ 21:19:00
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Jenny å Chili

Hej på er!
Hittade er via Åsa och Bessie (Chilis hel-syrra). Är det Kelliegården Toss kommer från eller vart har du hittat den gossen? =)
I alla fall är ni våra nya idoler, och vi ska försöka följa era fotspår! ;-) Ni är ju grymt duktiga. Jag har precis fått börja tävla agility med min vovva, och vi har plockat vår första pinne i agility. Tävlingssäsongen lär bli fullspäckad i år! =P Förra året kunde vi ju tävla lydnad, så Chili titulerade sig LP1 och vi satsar väl på 2:an här snart...

Må så gott, så kanske vi hörs!? =)
Hojj Hojj!!

2008-03-04 @ 08:31:46
URL: http://bambam.webblogg.se
Postat av: Åsa

hej!
Vad kul att du hittade in till mig! Du ligger då inte på latsidan du heller, verkar fullt upp!
Räddningsträningen är riktigt kul! Hoppas bara att vi håller hela vägen :)
Blev lite inspirerad av din snygga sida så jag tog mig friheten att härma lite *hihi* Hoppas det är ok!
Ha det bäst!
/Åsa

2008-03-06 @ 15:59:38
URL: http://bessie.webblogg.se/
Postat av: emma, & snart krut

Hallå i Blentarps trakten!
Tänk att vi bor såå nära men ändå har så svårt att få till "det" :D
Hoppas att allt är bra med er!
Vill önska er en trevlig helg, du har säkert en massa inplanerad träning ;-)
Vi åker till Näsbyhill imorgon för Jimmy & Skott ska sparka igång sin karriär =)

kramar i massor från oss

2008-03-07 @ 15:58:39
URL: http://dualdogs.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0