Bloggen lever.........

Har inte varit så flitig vad gäller bloggandet den senaste månaden. Det har inte varit så mycket hundträningen heller för den delen.  Jobb jobb och åter jobb, så ser livet ut just nu...:-) och så kommer det att bli ett bra tag framöver.  De senaste meningarna låter väldigt negativa - men riktigt så illa är det inte.

Den senaste veckan har extern revisorerna granskat årbokslutet. Det här året är första gången som jag hållt ihop revisionen på kontoret i Malmö - spännande och framför allt lärorikt. Revisorernas jobb är att vara nitiska och ifrågasättande.  Här sätt verkligen ens verbala förmåga på prov när man ska förklara och argumentera varför man har gjort på det ena eller andra sättet......... En dröm som jag har är att jobba just som revisorer - just nu får jag mitt lustmäte genom att vara revisor i brukshundklubben.....-) Ja det är något speciellt med de här siffrorna  - ibland känns det nästan som de pratar med en.

På hundtränings fronten är det för tillfället lågt mycket med tanke på ovanstående.   I dag tog vi i alla fall en promenad i och kring grustaget i Simontorp - så det blev en hel del backträning.  Varje gång vi är ute på promenad blir jag lika faschinerad över Toss energi.  Full fart hela tiden!!! Hade varit intressant och ha en stegräknare på honom - han springer säkert minst 5 ggr så långt som vi går....:-)
 
I söndags hade vi en härlig promenad med Gunilla och Tessie. Toss är väldigt förtjust i Tessie och jag tror att det  är ömsesidigt. När hon är i närheten stänger Toss öronen och hör inte ett smack.....


image35

Bild på ligan, Silja Toss och Tessie - hur söta som helst!!


image36

Toss hittade en leksak.  Den var lite knivig att få loss - men drar man med full kraft kanske det går...



I morgon ska jag och Johanna inviga mitt nya A-hinder. Så nu är äntligen agility banan komplett här hemma  - nice...... !!!

Hörs

Kommentarer
Postat av: Malin

Heeeeeeeeeeeeej!! Det var länge sen!! Trodde nästan du glömt av bloggen helt *fniss*
Så är det ibland, med hundträningen menar jag.
Kul att du trivs med dig jobb iaf. Kan verkligen se dig som revisor - go for it!!
Hoppas vi ses inom inte en allt för lång framtid!
Ha det gott sålänge!
Kram på er!

2008-02-03 @ 21:24:58
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Malin, Oscar & Zolo

Njä det där med att siffrorna pratar med en vet jag inte om jag håller med om, jag HATAR bokföring, har precis avslutat 2 år som kassör i ridklubben:)

Här är det lugnt på träningsfronten oxå!!!

HA det gött och det är ju tur att vi är olika så slipper jag ju siffrorna hahaha

KRAMELIKRAM

2008-02-04 @ 16:31:03
URL: http://tokigaflattar.dinstudio.se
Postat av: Rebecka

Hej! Trevligt att du hittade till mig! Min lydnads motivation har äntligen kommit tillbaka så nu e det bara att tuta och köra. Jag ska ju av naturliga skäl inte till Varberg men däremot träffas vi i skurup. Får Gratulera till att ert lag tagit er til SM hörde det av Jenny på Hörby BK:s års möte idag. Sköt om dig tills vi ses igen!
MVH REBECKA

Postat av: emma & skott

Hej Stina!!
Nu får vi banne mej ta oss i kragen och träffas snart!!!

Hoppas att allt är bra med dej och vovvarna....
vi kan väl höras på tele eller mail??
kramar Emma

2008-02-10 @ 18:25:56
URL: http://dualdogs.blogg.se
Postat av: Susanne

Hej Stina, kul att läsa lite nytt på din blogg.
Och vilken lite fin röding på bilden =o) eller säger man brun när det är BC?? Oavsett fin är hon!
Må så gott och kom ut och träna en dag!
//
Susanne

2008-02-10 @ 21:18:15
URL: http://www.nasbyhillhundcenter.se
Postat av: Malin

Doggy tackar för "krya-på-dig-kramar"!
Du läste bloggen PRECIS innan jag uppdaterade.
Om du råkar få "terrier-relaterade-problem" så vet du var du kan ringa *fniss*

2008-02-13 @ 21:49:36
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Sofia

Hej vännen. Tycker du e lite dålig på att uppdatera din blogg!! Hi hi ses i morgon kram Sofia

2008-02-16 @ 17:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0