Träningsuppehåll

Nu var det bra länge sedan jag uppdaterade. För tilfället är det lugnt med hundträningen. Kate har sedan några veckor tillbaka  problem med ett muskelfäste och tar det därför lugnt och Toss har fortfarande vintervila. Men det blir i alla fall promenader med hundarna och vagnen. Måste erkänna att det drar i träningstarmen. Förhoppningsvis får Kate snart klartecken att börja träna igen, längtar!!! Det här med vila tycker i alla fall Kate är väldigt onödigt....-)

I dag begav  hundarna och jag oss till grustaget i Simontorp. Runt omkring grustaget är det väldigt kuperat och backigt så det blev bra träning. Nackdelen är att hundarna blev så grymt skitiga så de har fått spendera hela kvällen i det kombinerade hundrummet/garaget. Trots att jag har borstat dem så fingrarna blöder är de forfarande sandiga, suck!

Såklart stötte vi på en jägare på rundan. Toss sprang lös och när jag såg att han stannade och spetsade öronen förstod jag att vi inte var ensamna i skogen.  Har ju lite dålig erfarenhet av jägare, sen tidigare  och när jag insåg att han kom gående emot mig intalade jag mig att det var dax för en ny uppläxning. Men nix pix, han var hur trevlig som helst. I området finns det mycket vildsvin så jägaren tyckte det var all anledning att ha koll på hunden.  Tänk om alla jägare hade varit lika omtänksamma......:-)

Ida växer så det knakar och i går blev hon två månader, tiden bara rasar på trots att man "bara" är hemma. I morgon är det ny vecka som är full av aktiviteter. Tack och lov så är de flesta julklapparna  inhandlade. På tisdag är det besök på BVC i Ystad och efter det tänker jag passa på och fixa de sista.

Ha det fint!!!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja det var väl dags för uppdatering nu=), fast jag ska egentligen inte säga nåt...

Hoppas att Kate blir bra snart, saknar träningssällskap! Åker till London på Torsdag och kommer hem dagen innan Julafton. Kanska kan komma och träna på torsdag?



Ha det bra så länge!

P.S. Jag har nu hittat min mobil igen=)D.S.

2008-12-15 @ 17:04:34
URL: http://nogg.se/fejs
Postat av: Emma & gossarna

Hej!

Va skönt att du träffade en "snäll" jägare! =)

Hoppas att allt är bra med er och att Kate snart är bättre!

kramar från oss

2008-12-16 @ 07:29:36
URL: http://dualdogs.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0