Summering av veckan.....

Helgen och julveckan närmar sig med stormsteg. Precis som tidigare veckor har denna gått i rasande fart. I måndags blev det långtur med hundarna & Ida  på Revingehed, jätteskönt trots det bistra vädret. Stötte på en förtvivlad husse som saknade två av sina hundarna. Hans förklaring till varför de hade försvunnit var lite komiskt,  han utryckte sig att det hade kommit rådjur precis när han "slog en drill" och då hade hundarna hängt på, hade faktiskt svårt att hålla mig för skratt...:-)

Kl 6.20 i tisdags morse fick man ju världens chock....jordskalv. Från början var jag  helt övertygad om att det var ännu en bettransport som tryckt lite extra på gasen förbi vårt hus, (huset brukar skaka då)  men förstod ganska snart att så inte var fallet. När jag senare läste om det på text tv fick jag stå päls på armarna.........kändes overkligt.   På förmiddagen var det besök med Ida på BVC, vikt 5440 gram och 60 cm lång, inte undra på att storlek 56 kläderna inte längre passar. Därefter passade jag på och fixa de sista julklapparna.

I onsdags blev det promenad med hundarna i Snogeholm. Var jättelänge sedan jag var där. Tyvärr blev det ingen vagn vänlig runda som jag kom ut på. Bitvis var den vääääldigt ojämn - stackars Ida. I går var det dax och fixa håret inför julen. Klantigt nog hade jag bokat tid på eftermiddagen så mina föräldrar fick vara barnvakt.  De hängde helt enkelt med in till Lund och tog en tur med vagnen i stan och då Ida sov var det inga problem. Idag har jag tränat lite på debet & kredit. Är ju sedan några år revisor i Skurups brukshundklubb och jag brukar hjälpa kassören att få ihop års bokslutet (även om det egentligen inte är mitt jobb i form av revisor)

I helgen är det fullt upp, dop i morgon och lagträff med julklappsspel på söndag, och så promenader med hundarna förstås. Har bestämt mig för att sätta i gång så smått med agilityträningen för Toss. Känner mig återhämtad i kroppen efter förlossningen och Toss vill säkert inget annat än att komma igång igen.

Ha nu en riktigt skön helg

Kommentarer
Postat av: Maria Andersson

Hallå i stugan.

Önskar er en riktigt GOD JUL och ett GOTT NYTT år.



Mvh Maria o Sauron

Thomas o King

2008-12-20 @ 15:29:38
URL: http://www.123minsida.se/wolfpack
Postat av: Rebecka

Hej på er! Nu var det länge sedan vi sågs men hoppas itne det dröjer lika länge tills att vi ses på någon tävling snart igen! GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR! KRAMAR REBECKA MED TEQUILA OCH HERJA

2008-12-22 @ 22:27:42
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Rebecka
Postat av: Emma & gossarna

Tittar in för att önska er en God Jul & Gott Nytt År!!

kramar från oss

2008-12-23 @ 23:38:55
URL: http://dualdogs.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0