Träning för Caroline

Vilket fantastiskt väder det har varit idag - nu känns det verkligen som våren är på väg. Perfekt träningsväder med andra ord. Fleece tröjan åkte av och på hela eftermiddagen.

I dag var det äntligen dax för säsongens första träning för Caroline hemma hos mig. Vi var samma gäng som förra året, Sofia & Taijzon, Ragnar & Rizzini, Johanna & Sjöberg, Linda & Happy (fast idag var Magnus stand in) och jag & Toss. Carro hade ritat 2 olika hopp kombinationer och en agility bana som vi jobbade igenom ordentligt.  Först gick vi banvandring på egen hand sen gick Carro igenom banan och vilka olika lösningar som fanns- vilket jag tycker är toppen. Oftast så låser jag mig  fast vid en lösning och ser inte vilka olika möjligheter som finns.

I hoppkombinationerna var det fokus på slalomingången och här körde de ihop sig för de flesta av oss. Den optimala lösningen var att få till ett bakombyte efter att man hade skickat in hunden.  Toss är överlag säker på bakombyte vid slalom men i det här kombinationen var man tvungen att springa några steg i motsatt riktning mot hunden för att komma runt på rätt sida och det fixade inte Toss. Men som sagt det finns oftast mer än en lösning!! Ett sk blindbyte efter slalom - som jag inte ger mig på och förklara...:-) Vilket funkade men vi måste absolut träna vidare på första lösningen.

Agilitybanan kändes ok när vi gick banan men även här körde det ihop sig. Men Carro har falkögon och lösningar när det blev tokigt  så runt kom vi till slut.  Kontaktfälten är mycket bättre nu än vad de var förra säsongen - men bättre ska de bli!!! Dagens träning var en bra genomkörare för både mig och Toss.  Fick många bra träningstips som jag måste jobba vidare på. Så tack alla som var med - lika kul som vanligt!!!!

Kameran var oxå med - min kamera är ingen värsting - men ni får hålla tillgodo med dessa. Dock vet jag att Linda knäppte några riktigt bra närbilder på Toss med sin nya kamera!!!

image44


 image45


image46

image47







 


Kommentarer
Postat av: Cilla

Hej Stina!
Nu är agilityn i fullgång ser jag!
Ha det gott så hörs vi av
Kram

2008-04-14 @ 13:28:16
URL: http://tuva.doggyblogg.se
Postat av: Malin

Ni verkar ha haft en skön, bra & lärorik dag!
Är det din privata hinderpark??

*bläddrar bläddrar i kalendern*
Ska vi ta o träna onsdagen den 23 april??
Dvs onsdag nästa vecka?? Enda vardagen på ett tag som jag har en "ledig" kväll

Tjillevippen!

2008-04-14 @ 23:25:10
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Emma

hejsan!
Kul att läsa om er träning och se bilder! :)
Jag har nyligen köpt en släkting till Toss. nämligen hans kullbror Troys son. En hane från kulle Troy - Kate.

Här kommer jag kika in oftare! :)

//Emma och Ed

2008-04-19 @ 16:22:11
URL: http://isbiten.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0