Lagtävling i Bjuv - debut för Team ProPlan!!!!

I går var det dax för säsongens första lagtävling i Bjuv Vädret var lite halvdåligt på morgonen - det regnade tom på vägen dit - men vid lunch blev soligt och varmt.  Första loppet för vår del var agility 2.  Ännu en gång blev frestelsen vad gäller tunnlar, för stor för Toss så det blev en disk! Trots att jag kallade på honom rejält (hade ont i halsen när jag kom i mål) så bara drog han vidare in i tunneln som kom framför näsan!!! Eftersom han inte lysnade (min tolkning iaf) så tog jag ut honom från banan.  Det blev hans "straff" för att han inte lyssnade och hade koll på sin mamma!!!

Nästa lopp var laglopp i agility.  Först ut var Jenny med Glimma - tyvärr tog Glimma fel hinder så det blev en disk, men hon satt som ett ljus i starten i af!!! Sen var det Toss jag.  Detta var första loppet på säsongen som jag verkligen kände att jag och Toss var ett team - ÄNTLIGEN!  Vi fick ett nollat lopp!!!!! Sedan var det Sofia och Taijzons tur och det fick även till ett nollat lopp. Sist ut var Jenny med Fly. Då man måste ha tre hundar i mål för att få ett resultat hängde det på Jenny och Fly!!!  Det kom i mål med 5 fel!!  Totalt räckte vårt resultat till en 2:dra plats = 1:a SM pinnen!!!

Därefter var det dax för mig och springa lagtävling med Sjöberg, i det nybiladade small laget Bagheras Fyrköver!  Johanna konfimerade sig och såklart ställer man upp!!!!  Det blev missförstånd redan på 3:dje hindret och en disk. Det gick desto bättre för resten av laget så laget hamnade på en 4:de plats.

Sista loppet var laglopp i hoppklass. Även här var Jenny och Glimma först ut - och de fick till ett felfritt lopp!!! Sen var det jag och Toss. Hinder nr 4 var en en böjd tunnel och när hunden landade efter 3:an var de riktade mot "fel" ingång = disk möjlighet !!.  Toss lyssnade fint och vi fick till ett felfritt lopp med en kanon tid!!! Sen var det Sofia och Taijzon och även de fick till ett felfritt lopp!!!!! Sist ut var Jenny och Fly och de kom i mål med 10 fel.  Då det tre bästa resultatet räknas slutade vi på 0 fel. Vårt resultat räckte till seger = 2:dra SM pinnen - marginalen till 2:an var 3 sekunder!!!!

Så nu är Team ProPlan halvägs kvalade till SM 2009!!!!

Mitt sista lopp var laglopp i hoppklass med Sjöberg. Efter en hel dag i Bjuv så var man inte helt piggelin. I detta loppet fick vi till det och sprang ett nollat lopp!!! Sjöberg är verkligen en klippa gör alltid sitt bästa - en rolig hund och springa med. Men ska erkänna att det är betydligt jobbare och springa med honom än med Toss. Man måste vara aktivt på ett annat vis då Sjöberg inte är pilsnabb av egen maskin.  Det är till och peppa honom hela loppet i genom.........

Innan tävlingen var jag orolig för Toss klo - skulle det bli värre. Hade koll på den efter varje lopp men tack och lov så är det oförändrat!!!!  Nu laddar vi om för nästa helgs tävling som är i  Tranås!!



image56

Ingen kamera med i bjuv i går - men här kommer en bild på Toss tagen av Linda.

Kommentarer
Postat av: emmelieee

Ska bara påminna om en tävling jag har, där du kan vinna ett par örhängen och smink om det är du!
VA MED!! :DD

2008-04-27 @ 13:09:32
URL: http://emmsaan.webblogg.se
Postat av: Jessica & vovvarna

Tack för att du ställde upp & sprang m Sjöberg för vårt lag!! Skoj att ses igår, nästa gång blir väl Hässleholm antar jag? Ha det gott!

2008-04-27 @ 15:29:08
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=JezzicaS
Postat av: Jessica & vovvarna

Grattis föresten än en gång, som sagt, halvvägs till SM 2009!! Dit hoppas vi även att Bagheeras Fyrklöver ska komma, hehe!

2008-04-27 @ 15:30:28
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=JezzicaS
Postat av: Malin

GRATTIS - vilken helg ni
haft!!Bra jobbat!
Svårare att kuta med en Russell än en BC,
ser det inte riktigt framför mig..
Skönt att det inte hände något med Toss klo
& att han lyssnade bättre i hoppklassen!!
GO STINA - GO TOSS - GO TEAM PROPLAN!!

2008-04-27 @ 22:30:45
URL: http://www.madofi.se
Postat av: emma, skott & krut

Grattis till helgens resultat!! Har teamet bytt namn?? Förstår att agilityn är igång på allvar nu?!
Ha en trevlig Valborg & helg, hoppas du får lite x-tra ledigt.

krameli kram från oss

2008-04-30 @ 15:50:14
URL: http://dualdogs.dinstudio.se
Postat av: Malin, Oscar & Zolo

HEJA HEJA HEJA

Ni är ju bara bäst och jag kan förstå att det kan vara svårt att hänga med i Toss fart imellanåt han går ju liksom inte av för hackor när han sätter fart.

Hoppas att valborg blir trevlig för er.

KRAMKRAM

2008-04-30 @ 17:00:27
URL: http://tokigaflattar.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0