Träning & fika

I dag hade jag egentligen återbesöks tid hos veterinären.  Men då knutan, peppar peppar inte har kommit tilbaka efter rimadylkuren så  avbokade jag tiden tidigare i veckan.  Måste erkänna  att jag inte känner mig helt tilfreds med "knuthistoren". Visst är det toppen att den har försvunnit, men den ständiga frågan är kommer den att komma tillbaka? Hur som helst så har jag fått en ny tid om 1 månad.

Då det är relativt lugnt på jobbet har jag passat på och ta semester både i dag och på måndag.  Känns lite lyxigt att jobba fyra dagars vecka två veckor på rad.  Planen för morgonen var att ta sovmorgon. Men jag vaknade redan 5.45 av att Toss stod och snusade mig i ansiktet, han undrade förmodligen om jag hade försovit mig.....:-)  Gick ut en "snabbis" med hundarna och kröp sedan ner i sängen igen och somnade om............vilket även Toss och Silja gjorde.

 I förmiddags tränade jag agility här hemma med Sofia och Taijzon.  Byggde upp en hoppkombination där vi körde 2 olika varianter.  Den bjöd på lite klurigheter här och var,  så jobbade man inte och höll i hela vägen så "tappade" man hunden.  Det gick helt ok  men stundtals kändes det lite "hej & hå".   Så i dag var det skönt att det fanns  "extra ögon" som hade koll på vad man gjorde för fel när det körde ihop sig - Tack Sofia!!!   Avslutningsvis så  tränade vi åter igen lite kontaktfält........... . 

Efter knappt  två timmars agiltiy träning smakade det gott med bullar och wienerbröd!!!!

I eftermiddags blev det en snabb visit och återigen fika på Näsbyhill Hundcenter.


Kommentarer
Postat av: Malin

Härligt att kunna krypa ner o somna om igen ;o)
Vi får verkligen hoppas att den "dumma knutan" försvunnit - o inte kommer tillbaka! Alltid gott med en fika! Ha det så bra!
Kram Malin & Grabbarna Grus

2007-10-20 @ 19:57:18
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Malin, Oscar & Zolo

Det var superkul att träffas än en kort träff.

Håller tummarna för att knutan håller sig väck

KRAMKRAM

2007-10-21 @ 21:03:50
URL: http://heyjoe.webblogg.se
Postat av: Emma, Henke & Skott

Du ska se att "knutan" inte kommer tbx, det håller vi tummarna för!!

Ha en riktigt bra vecka så hörs vi!

kramar från oss

2007-10-22 @ 06:42:50
URL: http://mrperfect.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0