Vallningskurs och agility träning

Denna helgen har gått i träningens tecken. I lördags var det första tillfället på Vallningskursen hos Kelliegården.  Innan vi begav oss ut i fårhagen hade vi lite välbehövlig  teori. Med hjälp av leksaks- får, hund och förare illustrerade Cima grunderna i vallning. Balans,  hunden kl 12 och föraren kl 6 var termer som vi fick lära oss.  Därefter begav vi oss ut i fårhagen för att testa på det hela.  Det var ju ett bra tag sedan jag och Toss vallade så jag var lite spänd på hur han skulle reagera.  Men det gick över förväntan.  Han verkar mer "tänd" på fåren nu än i våras, vilket är positivt.  Det var verkligen kuligt att komma i gång med vallningen igen, ser fram emot nästa kurstillfälle.

I förmiddags så tränade jag och Johanna agility här hemma, första gången på evigheter kändes det som.  Har varit stiltje på agility fronten ett tag. Toss, men även jag har behövt lite vila, då det var väldigt intensivt med agilityn i somras och i början av hösten.  Nu är man lite taggad att komma igång och träna så smått igen.  I dag tragglade vi återigen balansbomen och dess kontaktfält och slalomingångar.  Nästa helg är det kurs för Annika Aller vilket ska bli jätteroligt. Det är aldrig fel att fylla på idébanken då och då!!!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh - hade varit jätteläckert att få se en vallningsträning någon gång! Du kan väl hojta till om det finns möjlighet att följa med att titta. Ha en bra helg!! Kram på er!

2007-11-27 @ 14:29:12
URL: http://www.madofi.se
Postat av: L8

Halloj!

Vad hittar man här? Jo Stina i cyberrymden! Häftigt!
Vad kul att du bloggar om dina hundar! Kan man ju läsa lite om er här, vi ses ju så sällan nu...

Själv har jag försökt att göra en hemsida...dock inte klar ännu....titta gärna in;-)

Hoppas allt är bra med dig! Vad skönt att Toss är frisk igen och att du börjat valla. Visst är det kul?? Jag är helt såld med vallningen, det är så himla roligt!
Silja ser ju jätte piggelin ut på fotona!

Hoppas vi ses en dag framöver, kanske i fårhagen...?
Sköt om ER!
KRAM L8

2007-11-28 @ 00:14:00
URL: http://l8ardin.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0