Dax för uppdatering

Fy skäms vad dålig jag har varit på och uppdatera bloggen  -  så det får bli en vecko summering i kväll.

Vintertiden har denna veckan slagit till med buller och bong. Känns lite tröstlöst att det är mörkt varje kväll när man kommer hem ifrån jobbet. En uppsida för tillfället är dock att det är ljusare på morgonen. Pannlampan behöver inte vara tänd hela morgonrundan längre....:-)

På måndagar är det badminton träning med jobbet. Fram till maj 08 har vår avdelning en ståeende tid på Kockum Fritid i Malmö så det är fritt fram och spela. Än så länge har vi aldrig varit mer än 4 per gång så det har funkat bra.  I måndags var det bara jag och en annan kollega så det blev en svettig match som jag förlorade med 3-1 i set - är grymt revansch sugen...:-)

I tisdags var det sista gången med träningsgruppen i Sjöbo och bla jag, Johanna och Gunilla var där. Jens som höll i träningen hade fixa fyra olika kombinationer som var lagom svåra.  Toss var riktigt duktig, trots att han var superladdad lyssnade han fint.  Orken är inte på topp denna sidan året så han blev fort trött men på det hela taget så är jag nöjd med träningen.

I onsdags var det dax för veckans gymbesök. Även denna vecka blev det ett "Body Step" pass. Fördelen med det passet är att det är samma övningar och musik ett antal veckor i följd.  Så redan efter andra gången är man hyfsat med på vilka steg som ingår och då tar man i på ett annat sätt.

I torsdags åkte bygglampan fram. Fortsatte att traggla metallapporten och det går bättre och bättre. Till skillnad från träapporten så är metallen inte helt "tandvänlig" så det gäller att ta det försiktigt.  Gömde även leksaker i vår lilla al dunge på tomten som Toss fick leta upp. En snabb & tröttande aktivitet  som är bra att ta till när tiden är knapp.

I fredagskväll var det SPA kväll på Ystergården i Östraby med bla Sofia och Jenny. En lyxig helkväll!!! Började att träna Power Plate som iofs var kämpigt. Men efter det blev det lyx, vad sägs om ansiktsbehandling, bastubåt, bubbelbad och bastu? Lyx som man helt klart borde unna sig lite oftare.

I lördags begav jag och dogsen oss till grustaget i Simontorp. I och kring grusstaget är det ganska kuperat vilket är bra träning för dogsen. Satsar på fysträning även för Toss inför nästa tävlingssäsong. Han är ganska muskelfattig i bakkärran och då är det toppen och springa i backar. Körde även lite uppletande med båda hundarna. Hade endast mobilkameran med och tyvärr blev det inga bra bilder - den fixar helt enkelt inte att ta foto på hundar som rör sig...:-) 

I dag begav vi oss ut på långpromenad på Revingefältet. Hittade en hel del bra backar som vi klättrade upp och ned i - kan säga att det var mer än hundarna som fick upp flåset.  Revingehed är verkligen toppen för hundarna. Då Toss är pilsnabb har jag problem att ha honom lös i skogen.  Det går i ett nafs att han är utom synhåll vilket inte känns okej.  Därför föredrar jag att promenixa ute på öppna fält  - och då är Revingehed perfekt. 

Ett bildbevis blev det från dagens promenad. På bilden ligger Toss och svalkar sig  i en jätte vattenpöl och passar samtidigt på att dricka!


image16


I veckan har Toss blivit utmanad av Oscar och Zolo - får allt ta mig en funderare innan jag svarar.....:-)

Sköt om er!!  

Kommentarer
Postat av: Malin

hi hi hi man fotar ju inte med solen i ryggen stina! Hoppas allt är bra med er! Det där grustaget skulle vi gärna hänga med till! =)

2007-11-08 @ 13:14:50
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Malin, Oscar & Zolo

Lerbad eller gyttjebad sägs ju vara hur bra som helst för huden så det gäller kanske pälsen också, vattnet såg ju inte jätterent ut men gott e det att bada i det vet jag.

Nospuss Oscar

2007-11-08 @ 16:06:42
URL: http://heyjoe.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0