Vi kämpar på........

I dag blev det ett lydnadspass med Toss.  Precis som alltid,  blev Toss jätte exalterad när jag hämtade träningsryggsäcken i garaget.  I hans värld går ingenting fort nog. Innan jag har fått på mig kläder och skor så har han pipande sprungit ut och in i hundluckan ett antal gånger. Det här med och vänta är verkligen inte hans grej....:-)

Hur som helst, idag tränade vi vittringspinnarna, fjärr och inkallande från rutan. Vittringspinnarna funkar bra. Han kommer varje gång tillbaka med rätt pinne. Någon enstaka gång tar han upp fel pinne men han släpper den lika kvickt och hämtar den rätta. Avståndet till pinnarna försöker jag nu öka succesivt. "Min" pinne är ny varje gång men jag gnider fortfarande in den med skinka.  Avlämnadet måste vi jobba vidare på. Han släpper gärna pinnen några meter innan han kommer in till mig. Fram tills nu har jag varit nöjd med att han har hittat rätt pinne och börjat springa mot mig.

Inkallandet från rutan funkar riktigt bra nu så snart är det dax att börja köra hela momentet. Av de momenten som jag tränade i kväll är fjärren det jag framöver måste lägga mer tid på . Har varit feg och stegra träningen. Står fortfarande väldigt nära fast han i grund och botten vet vad han ska göra.

Som sagt vi kämpar på med 3:ans moment - sakta men säkert.  Av alla moment är metallapporten det som inte funkar alls - här får vi ta hjälp av Heinz...:-)


Kameran var med i dag - men tyvärr tar den inga bra bilder inomhus - verkar vara något med blixten.......Bilden ska i alla fall föreställa Toss bland vittringspinnarna


image34


Kommentarer
Postat av: emma

Hej!
Va flitiga ni e´!! Kul att vittringen fungerar bättre.... Metallen kommer oxå ska du se =)

Vi önskar er -GOTT NYTT ÅR- och hoppas verkligen att vi ses snart...
kramar Emma, Henke & SKott

2007-12-31 @ 09:08:55
URL: http://mrperfect.webblogg.se
Postat av: Malin, Oscar och Zolo

GOTT NYTT ÅR

Vad ni e flitiga nu måste vi snart ta den där träningen vi alltid pratar om:)

KRAMKRAM

2007-12-31 @ 13:15:53
URL: http://tokigaflattar.dinstudio.se
Postat av: Malin

Härligt att det funkar bra på träningen - vi vet ju att SUPER-Toss fixar allt! (med hjälp av duktig matte)

****************
HAPPY NEW YEAR!!
****************
Hoppas vi kan ses snart!

2007-12-31 @ 13:27:33
URL: http://www.madofi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0