Lydnadsträning

Så var det åter måndag..... I dag har jag haft en annorlunda dag på jobbet.  Har varit ute och åkt med en av våra tekniker. Trots att jag har jobbat på Relacom i över fyra år har jag aldrig varit ute i verksamheten, så det var helt klart på tiden.  Det som faschinerade mig mest under dagen var besöket på telestationen vid Juridikum i Lund. Där var kablar på väggarna och i taket, ja i hela rummet kändes det som.  Helt otroligt att det bla är just dessa kablarna som gör att telefonerna  i Lunds centrum fungerar.  Så nästa gång man hör termerna spridningsnät, fastighetsnät  och först jacket på jobbet har man full koll på läget!!!

Måndag=lydnadsträning och så även  ikväll. Efter att ha legat på latsidan med träningen i helgen var Toss laddad till tänderna. Började med vittringspinnarna. Är fortfarande kvar i det stadiet där "min" pinne luktar skinka. La ut pinnarna i en liten cirkel och "min" pinne bakom.  Snabbare en blixten snusar Toss upp rätt pinne och kommer tillbaka med - sååå duktig han har blivit.  Sedan flyttade jag "min" pinne framför och vid sidan om sjävla cirkeln och även det funkade bra.

Tränade vidare med inkallningen från rutan. Tidigare har han inte riktigt förståt att han skall komma upp jämte min vänster sida. Men mha klicker och skinka så gick det ikväll riktigt bra.

Testade även inkallning med läggande och så blev det lite fjärr.  Är supernöjd med dagens träning. I dag var jag själv extra träningssugen vilket så klart smittar av sig på Toss. På slutet blev han riktigt trött och med facit i hand skulle jag ha hoppat över fjärren.  När det går bra är det lätt och tänka "ska bara träna detta oxå" att man aldrig lär sig........-)

God natt!!!

Kommentarer
Postat av: emma

Åååå va flitig du e´ med din duktiga Toss!! Trots att det inte är jättekallt ute så ligger vår träning helt på is... Just nu längtar jag bara efter jul-ledigheten, den är välbehövlig. =) Är du ledig?? Tänkte att vi kanske vi kunde ses? Hoppas ni får trevligt imorgon.
kramar emma

2007-12-13 @ 16:36:43
Postat av: Malin

Jättekul att träffa dig ikväll, var så länge sen sist! Det får vi göra något åt! Vi får boka in en vallningsträning & åtminstone en promenad i grustaget. Jag ligger lågt med lydnadsträningen ett tag till, men senare tränar vi ofta o gärna ;o) Du blev med på bild på bloggen idag *fniss* Ha en bra vallningsträning imorgon! Hoppas du kan knäppa ngn bild! Ha en bra helg!
Kram på er!

2007-12-14 @ 23:48:03
URL: http://www.madofi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0