Uppis.......

Det här med att blogga blir inte prioriterat nuförtiden. Det är fullfart på både tävling och träning så det finns massor att skriva om, men......

Sen sist har vi varit i Lund, Sofiero och Trelleborg och tävlat. I Lund blev laget SM klart då vi knep en andra plats i agilityloppet. I min värld blev vi SM klara redan på Gotland i somras. Men när kvallistorna till SM kom ut visade det sig att laget inte fick någon pinne i Oskarshamn, vilket vi var helt säkra på, nog om det!!!! Toss gjorde två bra laglopp i lund och även agilityloppet var bra, hopploppet däremot var katastrof!!!

Sofiero har varit min mardrömstävling då det är så förbenat trångt på området. Alla som känner Toss vet att han fortfarande kan vara osäker bland andra hundar, speciellt om någon gör utfall. Så mitt mål för den tävlingsdagen var få Toss att känna sig trygg inne på området och inte minst att behålla lugnet själv! Det fixade vi bra tycker jag. Resultatmässigt blev det disk i båda loppet.


I lördags var det tävling i Trelleborg. Verkligen jätteroliga och flytiga banor. Hopploppet fick vi 10 fel pga en klantig handler bla ett dåligt tajmat bakombyte inann platten. Agilityloppet kändes jättebra. Tyvärr 5 fel på uppfarten på bomen.......lite retligt när allt annat gick som en dans. Upplevde att Toss var lite låg på tävlingsdagen och så såg han stel ut när han hoppade ur bilen. Men efter uppvärmningen såg han ok ut så det kändes inte som någon fara att starta honom under dagen. Men för säkerhetsskull åkte vi till massören i lördags efter tävlingen och det visade sig att Toss hade ryggskott..........Kan ju undra vad han pysslar med egentligen??????

Nu har jag skrivit massvis om Toss men Kate har oxå varit ute i "svängen". Förra veckan åkte vi på träningstävlingen i Simrishamn.  Lagom svår agilitybana. OJ OJ vad nöjd jag var med henne. Men stackars hund som får dras med en kass handler. Slalomingången var lite lurig så jag tänkte hjälpa henne med ingången, men ack vad jag stjälpte henne i stället......På målrakan hoppade hon ramen i däcket men jag struntade i att ta om då hon hade bra sug mot mål.

Måndagar är det vallning för AKO. I måndags gick Kate så himla bra. Kommandona sitter nu till 90% och i måndags fick vi till fin fina drivningar. Superfokuserad med bra tryck mot djuren. Nästa gång ska vi träna lite småhämt.....Försöker även valla några gånger i veckan på fåren här hemma.


Till helgen är det tävling i Nybro och då är det dax för Kates officiella debut, spännande!!!


Hörs!!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0