RM

I måndags var det vall för AKO. Tränade bara en liten stund i 25:an eftersom Kate gick så himla bra. Begav oss istället ut i stora hagen och tränade hämt. Höger hämten var grymma. Vänster var till en början lite tajta men efter att ha fått Kate att tänka utåt i stället för in mot fåren gick det mycket bättre. AKO är verkligen en superduktig tränare och hon lyckas plocka fram det bästa ur Kate!!!

I tisdags åkte våra får hem. Kate och jag hjälpte till och lasta dem. Första gången för oss med praktisk fårhantering. Så kul det va men attans så svårt!!! Vår hage är inte den lättaste för unga orutinerade hundar då där finns mycket träd och sly. Fåren gömde sig såklart inne bland träden så Kate fick kämpa för att få ut dem. Precis när fåren skulle gå in i transporten fick jag hjärnsläpp. Skickar Kate höger istället för vänster och vipps så var fåren borta.......Så det var till att hämta dem på nytt!!! Att lasta får tog på krafterna, Kate var helt slut efteråt. Nu känns det lite tomt härhenmma men fåren kommer tbax i april/maj nästa år.

I onsdags tränade jag agility med Toss, Johanna och hennes flock. Johanna hade varit flitig och ritad nyttiga kombinationer.  När det var möjligt försökte jag använda blindbyte och jag börjar känna mig bekväm med det nu, iaf på träning och Toss fattar vad det handlar om. Tyckte vi fick till en bra träning...

I lördags var det RM i Ystad. Förra året vann Simrishamn med något ynka poäng så i år var det dax att återta pokalen. I alla fall på pappret hade SÖSK ett jättebra lag, men allt kan ju hända. Måste erkänna att jag var jättenervös. helt crazy!!! Banorna var klass 2 variant,  flytiga och bra med en del fällor. Toss gick jättebra och vi gjorde två felfria lopp. I agilityklassen var det nära att det gick illa då jag missade ett byte, Men Toss redde upp situationen... Mina klubbkamrater gjorde oxå strålande lopp så SÖSK vann RM.

I morgon och på tisdag ska jag gå kurs för Annica Aller med Kate...Ska bli sååå kul och spännande. Håller tummarna för bättre väder än det har varit i helgen!!!


Kommentarer
Postat av: Malin

Ibland undrar jag vad du käkar för ngt?? hi hi hi

Energi-piller XXL-variant ;o)

Igår (mån) var det ju inget vidare väder, hoppas ni

hade bättre idag! Ser fram emot att läsa om kursen!



Ha det bäst i höstrusket!

2009-10-27 @ 19:28:56
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Madeleine

Hejsan Stina ;)

Vad roligt att ni tog tebax "bucklan" till SÖSK, GRATTIS!!! Kikade inom för att se hur det gått med vallnigen och det går ju som på räls, KUL!! Då kanske vi kan göra varandra sällskap på valltävl nästa år ;)

Ha en toppen vecka

M;-)

2009-10-27 @ 19:54:22
URL: http://illern.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0