Årets sista tävling

I går var det tävling i Oxie. Vädret var inget vidare när jag vaknade så efter mycket velande fram och tbax bestämde jag mig för att stanna hemma. Lite trist med tanke på att det var årets sista tävling. Vädret var ju katastrof hela dagen, typiskt inomhus väder. Så på förmiddagen passade jag på och vila med Ida sen blev det lite småfixande här hemma. På eftermiddagen trotsade jag vädret och gick en sväng med hundarna.

I dag har jag varit i Skurup och dömt deras klubbmästerskap. Spännande och iklä sig domarrollen då och då!Vädret kunde ju varit bättre kändes som full storm. Hinderbommarna trillade ned i princip hela tiden men de 11 ekipagen kämpade sig igenom en hopp och en agilitybana. När jag kom hem var tanken att jag skulle träna hundarna men eftersom vinden inte hade avtagit snarare tvärt om blev det en vilodag. Just med tanke på dagens ruskvädret blev det i kväll bad för hela familjen i badkaret. Ida var verkligen helt sjövild. När Ida och Krister klivit upp dimmade jag ned ljuset i badrummet och startade jacuzzin, så himla skönt!!

Sköt om er!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0