Träning x 2

Japp, denna vecka har det blivit agility träning både i går och idag. Igår blev det träning med Fredrik och Jenny. Byggde upp söndagens agilitybana från Tranås. Då jag inte kom speciellt långt på denna bana på tävlingen var det en perfekt bana och träna på. Attans vad jobbigt det var, tror nog att Fredrik håller med!!! Konditionen är ju inte den bästa precis, så på vissa ställen i banan  var jag långt efter Toss och då körde det verkligen i hop sig. Men när vi alla tre "slog våra kloka huvuden ihop" fick vi till banan ganska ok. Träningskompisar är verkligen guld värda!!!!!!  Kate:en fick oxå träna. Finns inte så mycket mer att säga än att hon klara svårare uppgifter än vad hennes matte tror. Det visade hon helt klart igår kväll!

I dag var jag och tränade i Sjöbo. Behövde ändå handla mat så då kan man passa på och svänga förbi brukshundklubben.  Kate har hittills mest tränat på hemmaplan och det är lätt att bli hemmablind så idag ville jag testa hur hon reagerar på nytt träningsställe. Blev så himla glad när jag parkerade bilen och såg att det var full aktivitet på appellplanen, perfekt med störning! Byggde upp hoppkombination som såg ut som en åtta. Tränade bakom och framförbyte och  Kate gjorde mig verkligen inte besviken.  Full fokus på mig och hinderna hela tiden! Toss fick träna kontaktfält och han gjorde mig heller inte besviken. Upplever som hans kontaktfält speciellt A.et är betydligt bättre när vi kör de separat istället för i en bana. Kanske handlar jag annorlunda?

Efter träningen åkte jag vidare till Ica och handlade mat.  Inköpslistan var lång och vagnen blev full innan jag kom till kassan. När jag skulle betala upptäckte jag till min fasa att mitt bankkort inte fanns i plånboken??? Utan det låg i en jacka som hängde hemma......Ett kort fanns i börsen men där fanns inte tillräckligt med pengar. Hmm.....förutom att det var pinsamt att erkänna för kassörskan att jag inte kunde betala så tänkte jag vad gör jag nu? Ringde Krister på jobbet och han fick rädda mig.....ett samtal till telefonbanken så var det fixat. Ja så tokigt det kan bli ibland...

Trevlig helg!!!

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0