Träning & Tranås

I fredags blev det agility träning med Jenny, Fredrik och Johanna. Byggde upp en hoppkombination från Veronica Baches agility bok som Jenny hade letat fram.  Körde  två varianter av kombinationen och tränade på bakom, blind och framförbyte och mix av alla tre. Klockan var framme och Jenny skrev tider så vi fick svar på vad som gick snabbast. Toss gick kanon och svarade fint på mina blindbyte. Tack alla för en givande och rolig träning!!!

Därefter begav vi oss mot Tranås och Hette camping. När vi långt om länge kom fram hade Sofia fixat smarriga räkmackor som vi fikade på, tack för det! Hur gick själva tävlingen? Den kan sammanfattas med ett ord DISK!! Toss var inte sig lik under helgen. Om jag snabbt ska kommentera loppen: Agility på lördagen, general krasch i första hindret och då gick all must ur mig kan jag säga, men jag sprang vidare. Slalomet gick han ur, rev ett hopphinder och när han sedan inte väntade på mitt släppkommando på bomen tog jag honom av banan. I hopploppet tvekade jag i ett byte vilket fick till följd att jag blev efter och disken var ett faktum, här kan jag bara klandra mig själv.

Söndagens agility lopp, här gjorde Toss den mest ologiska diskning man kan tänka sig. Drog upp på bomen som stod i ett helt annan vädersträck än vad jag signalerade i bakombytet. Så jag tog honom av banan. Hopploppet gick bäst på hela helgen bortsett från en rejäl tjuvstart, men tyvärr diskade vi oss tre hinder från mål. Som jag skrev innan så var Toss sig inte lik under helgen.  En förklaring till det är förmodligen brist på mat!! Han vill inte äta när vi är borta. Det var inte många bitar han fick i sig sedan fredags frukosten, trots att jag blandade upp maten med leversnittar och frollic.  Han är verkligen super känslig. Tyckte ändå att han fixade husvagnslivet bra denna gången, han sov som en stock på nätterna.  Får ändra mat taktik när vi är i väg på flerdagarstävlingar framöver.

Tog tillfället i akt och tränade lite med Kate på framhoppningen och prinsessan skötte sig jättebra. Ska erkänna att jag var lite nervös över att hon skulle dra i väg och busa med de andra hundarna som tränade, då hon har visat sådana tendenser när hon var yngre. 

Trots uteblivet resultat hade vi en jätteskön och trevlig  helg i Tranås. Campingen låg jättefint vid vattnet med skog runt omkring. Upplägget på tävlingen var perfekt. Första klassen gick vid sju på morgonen och halv elva var jag klar. Då åkte jag tillbax till campingen till Krister och Ida, så det kändes verkligen som semester!!!

I går kväll blev det träning för Kate. Hon "växer"  verkligen för varje träningstillfälle. Jobbade vidare med bakom och framförbyte, bomen och slalom.  Avslutningsvis så testade vi A:et. Hon tog det gladeligen och stannade med två tassar i backen.........vilken positiv överraskning!!! Toss fick hänga med husse och Ida på promenad.

I dag har jag varit hos sjukgymnasten och fått behandling för mitt bäcken, så i kväll blir det vila för min del.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0