Tillslut blev det CERT!

Har varit mer än dålig på att uppdatera bloggen, så nu é det dax.  Det har varit en del tävlingar för oss och tyvärr har resultaten inte varit det man hoppats på och såklart ställer man sig frågan VARFÖR? En förklaring kan vara att Toss haft problem med ryggen vilket har medfört att han inte kunnat sträcka ut sina bakben ordentligt. När jag pratade med Linda  på vår hemmatävling undrade hon om Toss hade haft problem med ryggen för hon hade lagt märkte till att han hoppade konstigt i Bjuv? Jag hade inte märkt något förutom en hel del rivningar, kanske borde jag lagt ihop ett och ett?. Så efter tävlingen ringde jag Ulla massör och fick en akut tid och mycket riktigt hade Toss ont i ryggen. TACK Linda för att du berättade!!!!!

Nästa tävling var två dagars tävling i  Falkenberg. Annorlunda och roliga banor var det allt. Speciellt hoppbanan på söndagen, ritad av Jens! Toss gjorde precis det jag bad honom hela helgen så det var jag som inte fick till det. Helgen därpå var det Oskarshamn både lag och individuellt. På lördagen fick vi 5 fel i båda klasserna. Loppen var bra och jag kände mig verkligen taggad när jag gick in på banan.  På söndagen var det landslagsuttagning i både hopp och agility klass. Banorna var verkligen helt annorlunda mot lördagens kändes som man hade spätt på svårighetsgraden då det var landslagsuttagning.  Hade svårt och fokusera då jag sovit minimalt på natten. Kändes som jag redan var diskad innan jag klev in på banan.........och såklart blev det disk i båda loppen.  Lagloppen gick bättre och laget knep sin första SM pinne!!!! Dock hände en pinsam sak efter att jag gått i mål i första lagloppet. Hittade inte Toss koppel på direkten så han sprang och lekte med sin leksak. Sen hörde han att Tajzon gick in på banan. Vad händer??? Jo Toss tar Tajzons leksak och springer i full fart in på banan och fram till Tajzon och undrar om dom ska leka? Jag skriker som en tok och springer efter och lyckas tillslut koppla Toss. Man kände sig som värsta nybörjaren................Nu kan man skratta åt eländet med det gjorde jag verkligen inte då!!!!

Nu i helgen var det tävling i Råådalen. Kände mig inte alls taggad och åka då det har varit så grymt mycket tävlingar den senaste tiden. Krister undrade lite hur jag resonerade???? Vi hade minsann åkt både till Tranås och Oskarshamn och så funderade jag på och hoppa en tävling i Helsingborg, så nära hem???
 
Först ut var agilityklassen. Toss drog på sig två rivningar som jag tar på mig. Första rivningen stod jag i hans väg vilket var klantigt, och andra drog jag i väg lite snabbt mot nästa hinder. Kontaktfälten satt som en smäck och tiden var kanon. Kände att jag kunde fokusera bra och jobbade hinder för hinder.  Sist var hoppklassen. Den hade en annourlunda start som förbryllade en del,  både förare och hundar. När man satte hunden framför första hindret hade man hinder nr två bakom ryggen, dvs hunden skulle hoppa ut från banan för att sedan vända helt om mot hinder nr två. Andra hindret var slalom. Här fegade jag, tog det lungt så att Toss kom in i rätt port. Sen gick det undan. Höll mig till planen som jag gått på banvandringen. Hade sent start nummer så jag hann och se olika lösningar och började vela, men bestämde mig för att lita på mig själv och mitt sätt och lösa svårigheterna.  Var så grymt fokuserad när jag gick in , såg säkert arg ut som ett bi. Loppet var helt klart det bästa på säsongen och det räckte till en 4 plats och CERT. Äntligen hade jag den känsla och fokusering som jag letat efter länge.......härligt!!!!!

Sedan jag skrev sist har det varit en hel del vallning för Kate. Vi kämpar på och hon gör framsteg för varje gång. Fåren har kommit, 8 tackor, texels korsningar. Har fått hjälp av Ako och Cap med invallningen så nu är det bara och träna på. Materialet till 25:an är inhandlat och innan den kan sättas upp ska gräset huggas, förhoppningsvis i veckan.

I morgon är det SM träning på klubben och på torsdag bär det av till Karlskrona inför SM till helgen.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Grattis till certet! Ses förhoppningsvis till helgen=) Hur har du det på torsdagen?

Kram Johanna

2009-06-09 @ 23:06:55
URL: http://www.nogg.se/fejs
Postat av: Johanna

Grattis till certet! Ses förhoppningsvis till helgen=) Hur har du det på torsdagen?

Kram Johanna

2009-06-09 @ 23:07:25
URL: http://www.nogg.se/fejs
Postat av: Mari & Jeanette

Grattis till certet!

2009-06-15 @ 13:13:46
URL: http://www.slimminge.nu/klockaregarden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0