Vall & HD svar

I morse kom den glädjande nyheten.....Kate är röntgad med A höfter!!!!

Jag och Kate är hyfsat flitiga med vallnigen. I helgen var det träning för Ako både lördag och söndag. I lördags började och köra lite själv, men precis som de senaste gångerna när jag vallat, var hon lite snabb i fötterna. När det sedan blev lite trångt i en högerflank så ruschade hon in i fåren.......Kate är inte den tuffaste i vallhagen så för att stärka upp henne satte vi på linan och tränade resten av passet med den. Tog faktiskt inte många minuter innan vi märkte att hon fick ett bättre stamp i stegen och var mer fokuserad. Drev fåren fram och tillbaka i hagen och hon fick träna mycket på att trycka fåren "upp" i staketet och hålla kvar dem där en stund.

På söndagen var det en helt annan hund som klev in i hagen. Med bestämda steg och "sugproppen" på kopplad  tränade vi vidare på samma saker som på lördagen. Den enda skillnaden var att jag nu la in kommandon. Hon hade verkligen svarat fint på lördagens träning så tanken med söndagens träning var att fortsätta och stärka henne med hjälp av lina.

I dag blev det åter ett besök hos fåren. Jenny och jag var hos Peter och tränade. Jobbade med drivningar i princip hela tiden. Linan var på och stundtals tyckte jag att hon tog tag i flocken.....Om jag blir efter så blir Kate osäker och släpper fåren med blicken och tittar mycket på mig, så det gäller att jag är med och stöttar. Vi kämpar på och på lördag är dax för träning hos Ako igen.

Toss vilar sig i form. I måndags blev det en tur på Revingehed men annars har det inte blivit så mycket träning för hans del denna veckan, trist om man frågar honom........



Kommentarer
Postat av: Madeleine

SUPER GRATTIS TILL KATES A-HÖFTER <3 JÄTTE KUL!!!! Är så glad för din skull, skönt att du redan har fått svar på plåtarna ;)

Jag har inte pratat med Ako än om lördag men hoppas att där finns plats för oss!!

Ha en toppen dag!!

Kram M

2009-12-07 @ 18:05:17
URL: http://ilern.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0