Kungsbacka....o vallkurs

I söndags morse packade jag, Jenny, Ludwig och hundarna in oss i bilen och begav oss till Kungsbacka. Resan tog kortare tid än beräknat så vi var där i god tid till första klassen, Open Hero. Jag hade inte anmält Toss men Jenny sprang med både Glimma och Elise.  Jenny och Glimma sätter två nollade lopp, blir 2:a i båda och tar hem total segern i Open Hero klassen, grattis grattis!! Grattis även till Sofia som vinner Open Hero agility klassen!!!

Nu till Toss lopp. Först agilityklassen. Banan kändes ok, svår men inte omöjlig. Då vi jagar den sista SM pinnen i agilityklassen var jag tok nervös när jag skulle in på banan. När vi tävlar brukar jag besöka framhoppningen innan första klassen, för att råda bot på Toss tjuvstarter. I Kungsbacka hade någon under Open Hero klassen flyttat om på framhoppningsbanan och byggt upp starten av agilityklassen............så vad händer? Jo tävlingsledaren väljer att plocka bort framhoppningshinderna........Med mina svajande nerver och Toss energi gick det inget vidare i agilityklassen. Toss ställer sig i starten och går några steg.  Jag väljer och starta iaf (dumt!) och han kraschar och river första hindret. 4 hindret är bomen och här landar han halvägs upp på uppfarten =5 fel, suck!!! Tillslut blir vi diskade. Kändes inte som vi var speciellt samspelta.

Hopploppet då? Efter förra loppet var jag inte speciellt taggad, mest irriterad faktiskt. Klurig start med svår slalomingång annars var banan flytig. Var på Toss i starten och han satt som ett ljus. Han tog alla fartsäkningar så det blev bra vägar nästan hela loppet igenom.  Vi blev 2:a och det kändes bra. Som sagt den mentala inställningen var en annan mot agilityloppet, tänk vad det gör på sig!!!!

I går kväll var det vallkurs för Kate. Då Krister var på konferens tog jag med mig Ida och hon var verkligen inte sugen på att sitta i vagnen. Ako fick därför träna Kate, tack tack!!! Just nu är vi i "lydnadsfasen" som innebär att Kate ska ta det kommando som man ger henne och ibland är vi inte helt överrens vad gäller detta. I går tränade vi i en större hage med bara fyra får som dessutom var väldigt springiga.  Så det var helt andra förhållande för Kate "än vanligt", jättenyttigt! Tillslut gick iaf Kate riktigt bra och tog  AKO:s kommandon. 

Idag vallade vi här hemma tillsammans med Jenny. Gick sådär, det är så svårt!!! Fick bra tips av Jenny ex mål med träningen..... Vi kämpar vidare!!!!

Till helgen skulle Kate debutera på agilitybanan MEN hon började löpa i måndags, så var det med det!!!!

Kommentarer
Postat av: Emma & Krut

Hej!!

Så himla kul att träffa dej i lördags!! Vet inte hur längesedan det var sist??

Kul att se dej och fantastiska Toss på agilitybanan, och superbra miljöträning för oss.

Är du sugen på att träna en dag så hör av dej?

kram

2009-09-08 @ 09:09:15
URL: http://dualdogs.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0