Agilityträning, babysim & bröllopsdag

I går hade jag och Ida date med Jenny & Ludwig. Det blev ett heldagsevenemang med lunch på Byakrogen, eftermiddagsfika och agilityträning. Efter lunch för både oss och barnen tränade vi Toss, Elise och Glimma. Ingen av oss hade några direkta idéer om vad vi ville träna på, förutom att det skulle vara en agilitybana. Letade upp en agilitybana från ??? som vi utgick ifrån. Tillslut blev det en bra bana med många nyttiga passager, men ack vad lång den var och springa.  I slutet av banan låg en tunnel under balansen och därefter kom två hopphinder. Man var tvungen att handla med balansen mellan sig och hunden. Helt tokigt tyckte Toss. Tog ett tag för honom att förstå att man skulle dra vidare ut mot hopphinderna efter tunneln och inte in mot mig...........Glimma och Elise däremot köpte det direkt!!! Annars gick Toss bra, fokuserade mycket på att hans svängar skulle bli så bra som möjligt. Det blev bra ett och nyttig tränings pass.  

Efter eftermiddagsfikan tränade jag Kate. Byggde upp hoppklass 1 banan från Ystad ritad av Andreas Silverberg. Kate var verkligen jätteduktig hon gör det som man ber om. Men återigen så glömmer jag bort att hon är unghund när jag handlar....suck!! MÅSTE vara tydligare och jobba klart hindret innan jag drar vidare till nästa. Hon är verkligen superkänslig för minsta rörelse från mig. Fick jättebra hjälp av Jenny när det körde ihop sig  tack snälla!!!


I morse var det säsongsstart för babysimmet. Gissa om Ida blev glad när vi klev i bassängen? När vi sedan sjöng "Nippertippan" blev det fart på både armar och ben, så härligt! Att simma efter en flytleksak är Idas favorit "momen". Attans vad benen sprattlar. Nytt för denna terminen är att barnen ska lära sig dyka efter en bläckfisk..... verkar häftigt!!! Det var en nöjd Ida som somnade i bilen på vägen hem! 




I dag firar jag och Krister fyra årig bröllopsdag. Tänk att det är såå länge sedan vi skred fram till altaret i Torna Hällestads kyrka. Såklart en dag som måste firas. Så i kväll hade vi bokat upp farmor så att jag och Krister kunde gå ut och äta. Vi tog cyklarna in till Blentarp och käkade en utsökt middag på byakrogen. Härligt att då och då göra något på tu man hand.  







På återseende!!!

Kommentarer
Postat av: Jenny och Ludwig

God morgon!

Tack för allt i ggår och Ssort grattis till andraplatsen i hopptrean än en gång!

Så fina ni var på ert bröllop!

Kram från oss

2009-08-24 @ 09:31:55
URL: http://www.glimmagarden.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0