Aktiviteter under veckan

Har blivit lite dåligt med uppdateringar den senaste tiden - så idag får det bli en summering av veckans händelser

I måndags efter jobbet blev det en timmes promenad med hundarna.  Då man sitter inne hela dagen och knappar på sin dator är det aldrig fel med frisk luft när man är ledig.  Trots att det numera blir mörkt kl 19 känns det helt ok att pälsa på sig både reflexväst och pannlampa och ge sig ut.

I tisdags var jag på plats på jobbet redan 7.20 vilket innebar att jag kunde vända hemåt strax efter 16.  Det var träningstävling i Sjöbo men då Toss har gått på sparlåga träningsmässigt den senaste tiden så hoppade jag över tävlingen. I stället begav jag, husse, Toss & Silja oss till grustaget i Simontorp. Det var ingen aktivitet i grustaget så hundarna fick springa lösa - och de var full fart upp och ned i backarna.  Nästan som hästar som släpps på sommarbete. För att även "hjärnorna" skulle få ett arbetspass så körde jag även lite uppletande.  Det uppskattades av båda hundarna - speciellt av Silja eftersom man fick  köttbullar när leksaken var funnen....:-)

I dag blev det en snabb runda i skogen för båda hundarna och sedan lite agiltiy träning för Toss. Byggde upp delar av lagklass hoppbanan från helgens tävling i Sjöbo.  Man kunde lösa kombinationen med både framför- och bakombyten så jag tränade på båda. Just framförbyte tycker jag  är svårt om man har en snabb hund. Risken är att man  kommer i hundens väg - vilket jag verkligen gjorde i dag.  Jag hann helt enkelt inte undan i tid - vilket medförde att Toss rev.  Det får nog bli lite fysträning för matte tror jag ....:-) Bakombytena flöt på mycket bättre - och det känndes betydligt mindre stressat att lösa kombinationen på detta sätt.  Såklart är det toppen om man behärskar båda sätten. 

Kommentarer
Postat av: Malin o Oscar

Hurtigt värre med fysträning men o andra sidan vem skulle inte behöva det.

Hoppas att allt är bra med er annars. Här är det pirrigt i väntans tider:)

Kram
Malin, Oscar och snart Zolo

2007-10-11 @ 09:24:20
URL: http://heyjoe.webblogg.se
Postat av: Malin

Inte lätt att hinna ur Rally-Toss väg.. *fniss* Japp, flitens lampa lyser hos oss, iaf ett litet tag till. Egentligen är "min säsong" över så här dax på året pga att Doggy är väderpåverkad, MEN... jag känner ju att jag har det inom räckhåll och har lite svårt att förlika mig med att -"nähä, det gick inte som jag tänkt mig"
o ta ett par månader off just nu.. Därför kör jag ett litet tag till. Har några tävlingar till. På söndag är det i Helsingborg! Kan du köra lite telepati -"Rutan rutan rutan" Tjingeling på er! Kram Malin & grabbarna Grus

2007-10-11 @ 14:29:05
URL: http://www.madofi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0